TRANZIT
MOL Romania si Taxback.com au introdus serviciul de rambursare a accizei pentru alimentarile cu motorina efectuate in Slovenia. Facilitatea este destinata flotelor comerciale, fiind accesibila posesorilor de carduri MOL Gold, iar suma ce poate fi recuperata este de 130 de euro/1.000 l.
Solicitarea rambursarii accizei se poate face pentru vehiculele comerciale cu greutatea totala de peste 7,5 t utilizate la transport de marfuri, dar si pentru autobuzele destinate curselor regulate sau unice (categoria de vehicule M2 sau M3).
Pentru a nu aparea probleme de interpretare a diurnei soferilor drept venit de natura salariala, consultantii PricewaterhouseCoopers atrag atentia asupra unui aspect foarte important care trebuie avut in vedere la intocmirea contractului de munca al soferului: cuantumul si conditiile de acordare a diurnei nu pot fi si nu trebuie sa fie determinate de factori de performanta a muncii, ci strict de prevederile legale in vigoare.
Ca urmare a zvonurilor potrivit carora fiscul ar putea impozita diurnele soferilor, pe motiv ca ei nu sunt mentionati printre categoriile sociale enumerate in art. 1 al HG 518/1995, care precizeaza si nivelul maxim deductibil al diurnei, am solicitat si Biris Goran Consulting SRL un punct de vedere la aceasta posibilitate.
Ruxandra Jianu, Partner, ACCA Biris Goran Consulting SRL, considera ca o asemenea abordare „cu privire la impozitarea diurnelor acordate (de catre agenti economici) personalului trimis in strainatate este una abuziva”.
Dupa introducerea taxei de tranzit al Timisoarei de catre vehiculele grele, prefectul judetului a contestat aceasta decizie si a avut castig de cauza in instanta, dar reprezentantii Primariei au decis, in consecinta, ca niciun camion sa nu mai treaca prin oras lor, masura ce a revoltat si mai mult pe transportatori.
Oricum, pana in prezent, nimeni nu a platit taxa introdusa la inceput de an. Potrivit raspunsului trimis UNTRR de Guvernul Romaniei, Departamentul de afaceri europene, Directiva 99/62/CEE instituie un sistem comun de taxare a vehiculelor grele care folosesc reteaua transeuropeana de drumuri sau o parte a acesteia.
Abia lansat in ianuarie, noul Renault Master a fost prezentat presei luna trecuta in cadrul unui test drive desfasurat pe un traseu deosebit de solicitant, intre Nisa si Frejus, cu portiuni de autostrada, drum regional si oras, dar mai ales cu o salba de curbe, dealuri si vai care au pus in valoare manevrabilitatea excelenta si siguranta operarii. Cu un design interior si exterior complet modificat si cateva echipari ingenioase, noul Renault Master aduce in atentie eficienta in exploatare. Consumul redus de combustibil si intervalele prelungite de intretinere fac insesizabila cresterea pretului cu circa 2,5% fata de varianta anterioara, pentru echipari moderne si mai performante.