TRANZIT
Cresterea exporturilor a determinat tot mai multi transportatori care aveau camioanele trase pe dreapta sa inceapa sa le trimita in curse. Astfel, parcul licentiat la ARR a crescut cu mai mult de 2.000 de unitati in doar doua luni. In februarie, in statisticile institutiei apareau 105.171 de vehicule de transport marfa, din care 85.780 de peste 7,5 t, fata de 102.881 in noiembrie anul trecut. Asa ca, desi acum sunt mai multe comenzi de transport, cresterea in paralel a parcului auto face ca preturile de transport sa fie tot mai greu de majorat.
Centrum lucreaza cu o combinatie de vehicule inmatriculate in Romania si Olanda. Insa in Romania sunt folositi in special soferii autohtoni, olandezii nefiind dispusi sa conduca pe drumurile noastre mai departe de Oradea.
Pe unele relatii, pentru mai multa eficienta, compania foloseste aceleasi vehicule de fiecare data. „Camioanele care merg in Serbia sunt mereu aceleasi, deoarece asigurarile sunt achizitionate pentru un an si pentru acelasi camion. Daca se schimba camionul trebuie sa cumperi alta asigurare, de fiecare data, iar astfel asigurarea la final poate costa de 10 ori mai mult.
Cum tot mai multi manageri de companii de transport au probleme in a alege soferi buni si seriosi la angajare, UNTRR a propus Ministerului Transporturilor sa includa in legislatie prevederi cu privire la cazierul fiecarui conducator auto. Astfel, s-a propus ca, eventual la ARR, sa se gaseasca un istoric al incidentelor tuturor soferilor verificati, care sa poata fi studiat, la cerere, de cei interesati.
Conditiile grele cu care romanii au fost obisnuiti dintotdeauna le-au oferit determinarea necesara dezvoltarii, entuziasmul ducerii pana la capat a oricarui proiect si capacitatea de a se adapta la orice situatie si de a gasi solutii la probleme aparent imposibil de rezolvat. Acestea sunt calitatile care i-au permis firmei de transport International Lazar Company sa fie plasata pe pozitia a treia a competitiei European Transport Company of the Year, inainte de Henri Ducros (Franta) si Nuss Spedition (Germania), dar dupa o companie britanica (Tradeteam), detinuta de DHL, cu investitii masive in echipamente, si una belgiana, Van Dievel International, axata pe transport intermodal.
Lider european in domeniul sistemelor de fleet management, Transics felicita conducerea companiei pitestene pentru premiul castigat. International Lazar Company foloseste inca din 2008 sistemul Transics de fleet management, cu ajutorul caruia creste controlul soferilor si posibilitatile de analiza a activitatii pe fiecare camion.