TRANZIT
Pentru depasirea greutatii totale, valoarea taxei se calculeaza inmultind numarul de kilometri de parcurs pe drumuri judetene cu 0,06-0,08 lei (inclusiv TVA), de la 12,5-16 la 95,1-100 t. Pentru depasirea greutatii pe axa simpla, numarul de kilometri se inmulteste cu un tarif de la 0,08 lei (pentru depasire cu 0,1-1 t) pana la 28 de lei (pentru peste 6 t). Pentru depasirea greutatii pe axa dubla se achita o valoare echivalenta cu numarul de kilometri inmultit cu un tarif de la 0,07 lei (pentru 0,1-1 t) pana la 27 de lei (peste 10 t).
Pentru depasirea masei totale maxime admise tarifele suplimentare se calculeaza inmultind numarul de kilometri ai traseului cu valoarea corespunzatoare depasirii, care este de la 0,23 la 2,37 euro, pentru 16,1-20 t pana la 95,1-100 t.
Pentru depasirea masei maxime admise pe axe in cazul vehiculelor cu axa simpla se inmulteste numarul de kilometri cu o valoare cuprinsa intre 0,07 euro (pentru depasire de 0,1-0,5 t si suspensii pneumatice sau echivalente) si 3,43 t (pentru depasire cu 3,5 t si alte suspensii decat cele pneumatice sau echivalente). Iar pentru depasiri cu peste 3,5 t se achita 2,74 euro + 1,19 euro pentru fiecare 0,1-0,5 t peste 3,5 t (suspensie pneumatica) sau tarifele pentru suspensii pneumatice inmultite cu 1,5 (pentru alte tipuri de suspensii).
Noul Renault Master, lansat la inceputul anului, este un autovehicul complet innoit fata de generatia anterioara, dispunand de un design interior si exterior modificat, motorizare noua Euro 5, care permite un consum record (de la 7,1 l/100 km) si, din a doua parte a anului viitor, de transmisie automatizata cu sase trepte de viteza. In plus, costurile de intretinere sunt cu 40% mai mici comparativ cu generatia anterioara, potrivit reprezentantilor producatorului francez.
La nivel mondial, Volkswagen Vehicule Comerciale a vandut anul trecut 354.770 de unitati, cu 20,7% mai putine decat in 2008, cand s-au vandut 447.244. Chiar si in aceasta situatie, Volkswagen a reusit sa-si creasca cota de piata. Reprezentantii companiei considera ca sectorul vehiculelor comerciale a inregistrat un declin atat de puternic pentru ca nu a fost cuprins in programele guvernamentale.
Cea mai bine vanduta marca a fost Caddy, cu un total de 139.826 de unitati la nivel mondial, in scadere cu 7,7% fata de 2008.
De la 1 ianuarie, taxa de poluare se aplica si autovehiculelor Euro 4. Daca in ceea ce priveste utilitarele usoare exista inca producatori care vor lansa motorizari Euro 5 abia din al doilea semestru al anului, deci trebuie sa propuna clientilor de la noi discounturi si mai atractive decat in 2009 pentru a-i convinge sa investeasca in completarea sau innoirea flotelor, constructorii de camioane sunt pregatiti de mult cu astfel de solutii.