TRANZIT
Criza economica nu a iertat nici piata lemnului, si implicit nici pe cea a transportului de busteni, deoarece a dus la scaderea cererii din constructii si industria prelucratoare, precum si la reducerea exporturilor. Fondurile europene au fost greu accesibile, pentru ca sumele aprobate ca urmare a solicitarilor din 2008 s-au devalorizat cu 15-20% prin deprecierea monedei nationale de la 3,6 la 4,2 lei/euro. Iar aceasta pierdere a fost cu atat mai greu de suportat cu cat transportatorii erau afectati si de lipsa creditelor si de scaderea cererii. Toate aceste probleme, dar si asaltul masinilor si utilajelor second-hand de pe pietele externe si stocurile de vehicule noi, gata carosate, din tara, toate disponibile la preturi mult mai mici decat costurile reale de productie, au afectat constructorii locali de suprastructuri si dealerii de camioane.
Luna trecuta, Volvo Trucks a lansat o noua versiune a modelului FM destinat distributiei regionale, disponibil acum cu noi motoare, cu noua transmisie I-Shift, dar si cu un design exterior modificat, inspirat de FH, si cu echipamente care sporesc confortul si siguranta.
FM este oferit cu ampatament de la 3 la 6,7 m, in variante autosasiu sau autotractor, cu mai multe tipuri de motorizare si de cabina, cu pachete de echipare de la cel de baza la premium.
Toata lumea se astepta ca 2009 sa fie un an dificil, dar putini credeau ca declinul va fi atat de puternic. Transporturile de marfa au avut o cadere brusca in toata Europa, iar achizitiile de camioane noi au fost, in consecinta, scazute. Dupa ani de vanzari record, declinul a lovit Europa la inceputul lui 2009. Si Daimler Trucks a inregistrat scaderi in vanzari, dar acestea au fost temperate printr-o serie de masuri care si-au dovedit eficacitatea.
In 2009, Daimler Trucks a comercializat 259.328 de autovehicule, vanzarile globale inregistrand o scadere de 45% fata de 2008.
„Singurul lucru care nu se schimba la TimoCom sunt schimbarile” - ii place domnului Jens Thiermann, cofondator si director inca de pe atunci al firmei TimoCom Soft- und Hardware GmbH, sa le spuna celor nou veniti.
Trebuie sa repete aceasta destul de frecvent, deoarece numai in 2009 TimoCom a angajat 75 de noi persoane, in ciuda situatiei economice generale critice. In cele din urma, obiectivul pe care si l-a propus Timo-Com este sa le furnizeze cele mai bune servicii celor peste 75.000 de utilizatori ai bursei de transporturi TC Truck&Cargo® - de preferat in limba lor materna.
Cresterea segmentului de transport de produse refrigerate si de consum a avut un boom in 1950 si 1960 si a continuat pana acum. Veniturile mai mari presupun un consum crescut, dar se cere si calitate. Acesta este motivul pentru care transportatorii de marfa, companiile de logistica si producatorii de vehicule au trebuit sa dezvolte noi concepte de depozitare, ambalare si transport, astfel incat sa rezulte un lant frigorific continuu.
Schmitz Cargobull produce inca din 1892, iar primele remorci izolate si cu racire au fost realizate acum 60 de ani.