TRANZIT
La sfarsitul lunii trecute, APIA a organizat deja traditionala conferinta de inceput de an, in care a prezentat atat situatia vanzarilor de autovehicule din 2009 si estimarile pentru 2010 - care nu sunt deloc optimiste, ci indica o noua scadere, de peste 10% - cat si contextul general in care isi desfasoara activitatea firmele din sectorul auto, problemele cu care se confrunta si masurile care ar putea fi luate pentru ca acest domeniu de activitate, in care sunt angajate circa 200.000 de persoane, sa nu sufere si mai mult decat anul trecut.
Anul trecut a fost o experienta inedita pentru cei mai multi jucatori de pe piata, criza economica venind dupa o lunga perioada de crestere accelerata a consumului. Firmele de leasing s-au vazut in situatia de a rediscuta conditiile de finantare, de a reesalona contractele si de a prelua o flota impresionanta de vehicule si echipamente. Cum plasarea acesteia pe o piata mica si afectata de criza era imposibila, companiile multinationale au apelat la retele constituite la nivel european, care sa faciliteze remarketarea bunurilor.
In toamna anului trecut a fost publicata in MO Hotararea 1188/2009 pentru modificarea si completarea HG 1164/2007 privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea intreprinderilor. Principalele schimbari sunt majorarea bugetului maxim al schemei de la cinci la 100 de milioane de euro, eliminarea obligativitatii intocmirii, de catre o firma de specialitate, a studiului tehnico-economic anexat cererii de finantare, prezentarea informatiilor minime din cuprinsul studiului tehnico-economic, inclusiv determinarea a trei indicatori de eficienta economica a planului de investitii - solvabilitate, lichiditate, rentabilitatea cifrei de afaceri - si eliminarea, din categoria cheltuielilor eligibile, a investitiilor in imobilizari necorporale.
UNTRR a realizat o sinteza a finantarilor disponibile in 2010 pentru companiile private din mai multe domenii de activitate.
Astfel, pentru parcuri logistice si industriale, firmele micro, mici, mijlocii si mari pot beneficia de fonduri pentru achizitia terenului si acoperirea costurilor directe legate de constructia spatiilor cu destinate de productie, logistica sau administrare (birouri, sali de conferinte, cantine s.a.).
Importatorul roman a primit din partea conducerii Volvo Trucks premiul pentru cel mai performant Volvo Truck Center european in 2009. Competitia reuneste 42 de centre, de regula cate unul din fiecare tara, cu exceptia Frantei, Germaniei, Marii Britanii si Rusiei, unde sunt cate trei, patru sau doua centre.
Cu aceasta ocazie, Christian Coolsaet, director general Volvo Romania, a declarat: „Este o mare mandrie pentru noi, mai ales ca acest premiu vine intr-una din cele mai grele perioade de cand suntem pe piata, in Romania.