TRANZIT
Cu ocazia conferintei Tranzit de la sfarsitul anului trecut am avut ocazia sa stam de vorba cu directorul general al firmei Canopus Star, membra a TTS Group, care isi desfasoara activitatea pe cheiul de nord al portului Constanta si dispune de un terminal specializat in manipularea si depozitarea cerealelor si a furajelor, precum si de doua magazii de circa 50.000 t. Am aflat astfel ca 2009 a fost intr-adevar un an foarte bun pentru cereale, traficul fiind cu 30% mai mare decat in 2008, ceea ce a acoperit din golurile lasate de alte marfuri si a facut sa se inregistreze o crestere a volumului total al activitatii, fata de 2008.
In decembrie anul trecut, Volvo Trucks a anuntat dezvoltarea sistemului informational online pentru transporturi Volvo Trucks, Dynafleet, care a fost extins cu o functie proiectata pentru a simplifica activitatea soferilor si a transportatorilor. Functia „Descarcare Tahograf“ garanteaza ca toate informatiile de pe tahograful digital vor fi transferate automat prin internet catre responsabilul parcului auto. Prin folosirea ei, firma de transport are acces in permanenta la informatii actualizate despre timpii de condus ai soferului si despre modul in care este condus camionul.
Ninsorile abundente de la finalul lui ianuarie au dat batai de cap operatorilor de transport, care s-au confruntat cu drumuri greu practicabile sau chiar inchise din cauza avertizarii Cod galben. In conditiile in care soselele au fost acoperite de un strat gros de zapada, circulatia a devenit un calvar nu doar pentru soferii surprinsi pe drum de vremea rea, ci si pentru transportatorii care au de respectat termene de livrare.
Volvo Trucks a semnat un contract cadru cu Deutsche Post DHL care presupune livrarea a 1.800 de vehicule in urmatorii doi ani. Acestea vor face parte din flotele din Suedia, Finlanda si Marea Britanie si vor acoperi in principal operatiunile Express, Freight si Supply Chain. Daca e nevoie, acest contract cadru poate fi extins si pentru alte tari europene, in primul rand Belgia, Olanda, Luxemburg si Germania. Modernizarea flotei este parte din programul Deutsche Post DHL GoGreen, de protectie a mediului.
La sfarsitul lunii trecute, Schmitz Cargobull a anuntat ca in a doua jumatate a acestui an vehiculele sale comerciale se vor scumpi. Preturile pentru aluminiu, plastic si uleiuri au crescut vertiginos, deci costurile de productie nu sunt proportionale cu cele pentru materiile prime. In timpul crizei din 2009, Schmitz a facut tot ce era posibil pentru eficientizarea segmentelor de personal si productie, astfel ca in prezent nu mai exista alte optiuni pentru a acoperi aceasta crestere de pret pentru materia prima, care reprezinta un important factor de cost.