TRANZIT
Criza a afectat grav industria de textile din Romania. Firmele din domeniu au intrat in 2010 purtand povara multor efecte negative din 2009. Numerosi producatori din UE au incetat sa existe, si repercusiunile au fost, evident, transferate catre producatorii si transportatorii romani, sub forma de plati intarziate sau chiar neefectuate, inchiderea unor puncte de lucru, volume mult mai mici etc.
Contractia pietei interne si externe, accesul greu la creditare si cresterea in 2009 a costurilor cu salariile si a cheltuielilor nedeductibile au facut ca multe companii sa reduca numarul de locuri de munca, sa nu lucreze la capacitate sau chiar sa inchida.
Softul Tachospeed este un program specializat pentru citirea automata a timpilor de conducere si odihna, inregistrati de tahografele analogice si digitale. Acesta permite o evidenta usoara si rapida a timpului de munca a soferilor in conformitate cu legislatia in vigoare, identificand in egala masura depasirea timpilor regulamentari de conducere.
Dezvoltat de o firma poloneza de solutii software, programul Tachospeed este oferit transportatorilor romani printr-o reprezentanta comerciala cu sediul in Timisoara. Compania ofera de aici consultanta si servicii post-vanzare clientilor din toata tara, iar intentia este de a dezvolta reteaua de reprezentanti si in alte regiuni.
Doar una din patru masini inmatriculate in Romania este noua si 56% din vehiculele provenite din afara tarii au peste 10 ani vechime, potrivit lui Brent Valmar, vicepresedintele APIA. Acesta a cerut premierului Emil Boc, in conferinta Mediafax talks about Auto Industry, de la sfarsitul lui aprilie, sa impuna o limita de o masina second-hand/an pentru persoanele fizice si instituirea obligatiei de plata a TVA pentru acestea, cu scopul de a descuraja importul de vehicule rulate si a sustine productia autohtona si comercializarea de unitati noi.
Desi exceleaza la exporturi, cu 80.000 de unitati livrate in afara tarii in primul trimestru al anului, Dacia intampina probleme pe piata autohtona, unde volumele comercializate au scazut semnificativ in primele luni din 2010 fata de perioada similara din 2009. In acelasi timp, Ford viseaza la potentialul maxim al Romaniei, de jumatate de milion de unitati livrate anual, care ar putea fi atins in 2018, potrivit lui Paul Flanagan, managing director Ford Romania.
Principala destinatie a exporturilor Dacia este Franta, spre deosebire de anul trecut, cand Germania, datorita programului de innoire a parcului auto, a fost cel mai important client.
Construit pe o suprafata de 12.700 m2, atelierul Auto One Racing Service dispune de 19 puncte de lucru pentru vopsitorie, patru cabine de vopsit, noua puncte de lucru pentru tinichigerie, patru pentru mecanica, unul pentru electrica si unul pentru roti. Cu o investitie totala de 14 milioane de euro, unitatea consta din doua hale de 2.200 m2 fiecare, doua cladiri de birouri de cate 300 m2 si o parcare cu 160 de locuri. Primul atelier este amenajat pentru efectuarea de reparatii de caroserii, tinichigerie si vopsitorie, in timp ce al doilea este in curs de amenajare si va fi deschis pana la sfarsitul acestui an, pentru reparatii de mecanica si electrica.