PIATA

Cresteri semnificative pentru Daimler Trucks in 2010
Created on Friday, 01 April 2011 17:03 /

Economia globala si-a mai revenit in 2010, desi ritmul acestei dezvoltari pozitive a variat in mare masura de la regiune la regiune. S-a produs deci o crestere semnificativa si in ceea ce priveste cererea de servicii de transport si, deci, si de autovehicule comerciale. In timp ce piata europeana a camioanelor s-a dezvoltat moderat in 2010, cea braziliana s-a extins cu mai mult de 50%, comparativ cu anul precedent, iar cererea de camioane in America de Nord si Japonia s-a majorat substantial. Daimler Trucks a vandut anul trecut 355.263 de vehicule la nivel mondial, ceea ce constituie o crestere de 37% fata de 2009.

Pietele de trailere vest-europene, pe drumul catre o recuperare deplina
Created on Friday, 01 April 2011 17:02 /

Tendinta pe termen lung a cererii pe piata trailerelor in Europa de Vest este de aproximativ 175.000 de unitati pe an, insa cele mai recente previziuni ale CLEAR, companie de consultanta pentru industria transporturilor si automotive, arata ca acest nivel va mai fi atins din nou abia la jumatatea lui 2013. Efectele crizei au fost insa foarte profunde, intreaga perioada din 2009 pana in prezent fiind caracterizata de un nivel relativ scazut al cererii pentru remorci noi, ceea ce a condus la o scadere in dimensiune a parcului de trailere, care va ramane sub doua milioane pana in 2014. Totusi, anul trecut segmentul remorcilor in Europa Occidentala a crescut cu 10,6%, rezultat care, in conditii normale, ar fi catalogat drept bun, insa, tinand cont de faptul ca piata a scazut cu 52% in 2009 fata de 2008, evolutia de anul trecut nu reprezinta o crestere spectaculoasa in ceea ce priveste cererea.

IDS a lansat solutia de preplata pentru Fuelcard
Created on Friday, 01 April 2011 17:01 / Written by Valentina Lupu

IDS a anuntat lansarea unei solutii de preplata pentru Fuelcard, serviciu care poate fi utilizat intr-o retea internationala. In afara de faptul ca preplata este o modalitate simpla de a spori imediat eficienta costurilor si de a controla mai direct consumul de carburant, aceasta aduce si alte beneficii companiilor de transport.

Fixarea corecta a marfii, prea importanta sa mai fie ignorata
Created on Friday, 01 April 2011 17:00 / Written by Valentina Lupu

Cel mai des, soferii dau vina pe lipsa de timp atunci cand se descopera ca transporta incarcatura neasigurata corespunzator. Ei mai invoca lipsa dotarii sau dotarea insuficienta a mijlocului de transport, precum si lipsa de cunostinte pe acest segment. Consecintele ancorarii necorespunzatoare a incarcaturii pot fi insa extrem de grave si pot consta nu doar in pagube materiale insemnate, ci si in pierderi de vieti omenesti. In mod normal, incarcatura trebuie fixata astfel incat, in conditii obisnuite de circulatie, sa nu alunece, sa nu se rostogoleasca, sa cada sau sa se rastoarne ori sa conduca la rasturnarea camionului.

UNTRR cere un Cod al muncii echitabil si pentru angajatori
Created on Friday, 01 April 2011 16:59 / Written by Mariana Bleort

Nu putine au fost situatiile in care patronii companiilor de transport au stat neputinciosi in fata soferilor ce le produceau mai mult paguba decat profit. Asta pentru ca legislatia nu le permitea sa ii dea afara decat dupa multe eforturi. In acest context, UNTRR si-a manifestat sprijinul fata de actualele modificari ale Codului muncii, care mai elimina din drepturile acordate neconditionat angajatilor, considerand ca punerea lui in aplicare va aduce o imbunatatire pe piata muncii, desi, prin aceste modificari, intentia guvernului a fost de a-si usura sarcina de continuare a disponibilizarilor din sistemul bugetar. 2010 s-a incheiat cu un numar total de 1.720.000 de bugetari, care urmeaza sa se injumatateasca in 2-3 ani.



Page 207 of 232