PIATA
Fie ca vorbim de o companie de transport romaneasca, fie de una din alte tari europene, anvelopele reprezinta 2-3% din costul/km total. In momentul de fata, un element de cost care poate face diferenta intre aceste doua categorii de companii este cel cu forta de munca. Dar, in cativa ani, companiile romanesti nu vor mai avea acest avantaj, si atunci diferentele vor aparea in functie de capacitatea de a controla mai bine costurile. Acestea vin din mai multe directii.
ARR a organizat la Bucuresti, in perioada 12-14 aprilie, sub egida Natiunilor Unite, reuniunea Grupei de lucru privind utilizarea corespunzatoare a termenilor definiti in capitolul 1.2 din RID/ADR/ADN din cadrul CTI/CEE/ONU. Scopul discutiilor a fost facilitarea si eficientizarea transportului, precum si flexibilizarea fortei de munca, deoarece o intelegere cat mai exacta a termenilor inseamna si o aplicare cat mai buna a reglementarilor. Este pentru prima data cand tara noastra gazduieste o intalnire a expertilor ONU pe tema marfurilor periculoase, si asta se datoreaza faptului ca reprezentantii ARR sunt cei care au venit cu propunerile si au pregatit documentele de lucru.
Suntem probabil singura tara unde depasirile de greutate sunt amendate de trei ori, iar pentru 100 kg in plus transportatorii ajung sa plateasca poate mai mult de 8.000 de euro. In state precum Franta sau Bulgaria, aceste depasiri nici nu sunt luate in calcul. Si, in timp ce la noi caselor de expeditii li se cere o garantie de 50.000 de euro, in Franta este nevoie de doar 9.000 de euro, iar in Bulgaria nu sunt cerute deloc capacitati financiare. In cele doua tari exista o singura institutie de control, similara ARR, care efectueaza atat verificarea documentelor, cat si pe cea tehnica si a greutatii.
Luna trecuta a fost inaugurat centrul de vanzari si service EVW Holding din Craiova. La festivitate au fost prezenti oficiali DAF si EVW, iar discutia cu Michael de Boer, manager de vanzari al producatorului olandez pentru Romania, Moldova, Ucraina, Belarus si Statele Baltice ne-a oferit posibilitatea de a afla mai multe despre situatia economica, si in special a transporturilor, din aceste state, precum si despre perspectivele si planurile DAF in zona.
In centrul atentiei cu ocazia deschiderii service-ului de la Craiova a fost un camion DAF XF, dintr-o serie limitata, cu specificatii de top: Super Space Cab (cu faruri duble cu lentile Lexan rezistente la impact, cu faza lunga cu halogen si faza scurta cu xenon, lumini integrate in acoperisul cabinei montate pe colturi - fiecare unitate contine doua proiectoare si doua lumini de marcare superioare - faruri combinate - de ceata si proiectoare - in bara de protectie, spoiler pentru plafon cu inel superior si inele laterale, pentru o aerodinamica imbunatatita, volan finisat cu piele, scaun sofer Super Air, scaun copilot Luxury), motor MX de 510 CP, cutie de viteze AS Tronic cu 12 trepte, cu functie Hill Start Aid s.a.