PIATA

In curand vom avea o noua lege a transporturilor
Created on Monday, 01 August 2011 15:01 / Written by Mariana Bleort

Daca pana acum s-a lucrat la trei variante ale legii transporturilor, se pare ca cea care va ramane pana la urma in picioare este cea lucrata de ministerul transporturilor si care urma sa fie facuta publica la sfarsitul lunii trecute. La conceperea acestei variante se pare ca oficialii din minister au tinut cont de propunerile asociatiilor profesionale.

Camioane, lansari si dezbateri intense
Created on Friday, 01 July 2011 10:04 / Written by Marilena Matei

La inceputul lunii trecute, revista Tranzit a organizat la Bucuresti o noua conferinta cu tema „Piata se redefineste“, la care au participat circa 230 de reprezentanti ai firmelor de transport, distributie si logistica, pe de o parte, dar si producatori, retaileri si furnizori de produse si servicii, pe de alta parte.
 
Tematica conferintei a fost variata, de la spinoasa problema a Legii transporturilor si accesul la profesiile de transportator si expeditor, asigurat de o scrisoare de garantie bancara sau un tip de asigurare, care, momentan, nu este clar definita, pana la problema controlului camioanelor in trafic si efectul registrului electronic de control la care au acces toate autoritatile de control europene.

Legea noua: ne ajuta sau ne desfiinteaza?
Created on Friday, 01 July 2011 09:55 / Written by Mariana Bleort

Cum pana in decembrie legea transporturilor va trebui sa se alinieze la regulamentele comunitare, ea este in curs de a fi scrisa de oficialii din minister si se pare ca va aduce conditii tot mai grele de acces la piata pentru transportatori, cel mai dificil de indeplinit fiind cea de capacitate financiara, care ar putea insemna o suma de bani disponibila imediat si nu capitaluri precum vehicule sau terenuri, de care ar dispune cei mai multi transportatori. Daca autoritatile de la noi nu se gandesc din timp la o varianta care sa ajute transportatorii in acest sens, este foarte posibil ca tot mai putini sa isi permita sa-si pastreze licenta de transport. In plus, este posibil ca producatorii sa prefere sa-si achizitioneze flote proprii, incurajati de conditiile mai blande de licentiere pentru transportul in cont propriu.

Sa ne protejam singuri afacerile
Created on Friday, 01 July 2011 09:46 / Written by Mariana Bleort

Din 1142 de case de expeditii cate erau inregistrate la ARR luna trecuta, doar 116 au reusit sa se licentieze conform noilor conditii si zece s-au trezit cu licentele anulate. Printre acestia din urma se numara si producatori sau transportatori ce nu au reusit sa aduca dovezile necesare pana pe 12 aprilie. Avand in vedere faptul ca circa 1000 de case de expeditii activeaza conform vechilor conditii, este posibil sa urmeze si alte licente anulate de ARR. S-a ajuns aici deoarece pe de o parte, institutiile statului nu isi fac datoria sa-i gaseasca si sa-i pedepseasca pe cei vinovati de neplata serviciilor de transport comandate, iar pe de alta parte o mare parte a transportatorilor nu isi verifica atent partenerii de afaceri si ajung destul de usor sa fie „tepuiti“. Masura nu a reusit, insa, decat sa creeze panica in randul expeditorilor care s-au trezit pusi la zid, in timp ce transportatorii continua sa fie inselati de cei cu care lucreaza.

Mici clarificari ale raporturilor de munca din transporturi
Created on Friday, 01 July 2011 09:21 / Written by Petronela Badescu

In vigoare de la 30 aprilie, noul Cod al Muncii - Legea 40 - a fost obiectul a numeroase discutii, drept pentru care nu l-am trecut cu vederea nici cu ocazia conferintei Tranzit. Mai ales ca, in ceea ce priveste relatiile de munca din transporturi, unele prevederi nu sunt foarte clare, iar altele contrazic anumite aspecte din legislatia in domeniu, ceea ce duce la conflicte de munca, sanctiuni din partea organelor de control sau dezavantaje competitive in fata firmelor vestice. Reprezentantul Inspectiei Muncii, Ovidiu Mihaiu, a fost protagonistul dezbaterii, dar alaturi de el au stat Sorin Sirbu, directorul DGTR, Gabor Sandor, presedintele IFPTR, Ion Lixandru, administratorul ITIA Sped, si Leonard Rizoiu, din partea Barnett McCall. Sala a participat activ la discutie si, cu siguranta, daca timpul ar fi permis asta, ar fi fost aduse si mai multe exemple concrete si ridicate si mai multe probleme legate de raporturile dintre angajatii si angajatorii din transporturi.



Page 200 of 232