PIATA
UNTRR, in parteneriat cu producatorul german Dako, propune posesorilor de camioane din Romania, de circa doua luni, o solutie de descarcare automata, prin GPS si GPRS, a datelor din tahografele digitale si cardurile soferilor, solutie care o inlocuieste pe cea veche, ce presupunea descarcarea manuala a tahografului digital si a cardului soferului. In plus, noul sistem include si modul GPS pentru localizarea camioanelor. Pretul sau este insa de circa trei ori mai mare decat al versiunii anterioare, astfel ca, deocamdata, transportatorii romani nu se inghesuie sa-l cumpere.
In perioada 11-15 octombrie se va desfasura la Paris o noua editie a Equip Auto, expozitie menita sa promoveze echipamentele destinate intretinerii autovehiculelor. Manifestarea din acest an va fi cu 25% mai mare decat cea din 2009, ceea ce inseamna o suprafata de peste 100.000 m2, 1.800 de expozanti, din care 75% din strainatate (din 21 de tari) si aproape 100.000 de vizitatori, din care peste 30% din afara Frantei. Aceste cifre marcheaza, asa cum declara Mario Fiems, directorul targului, „reintoarcerea a numerosi expozanti absenti in 2009“, adica o revenire a pietei. La editia din 2009, Equip Auto a avut si doi expozanti (numar care se va pastra si in 2011) si 134 de vizitatori romani.
Faptul ca inconstienta la volan ucide este deja bine cunoscut. Dar cel mai infiorator este ca de cele mai multe ori victima se afla in masina care circula regulamentar sau pe trecerea de pietoni semnalizata. In Romania au fost demarate deja campanii de identificare a riscurilor rutiere si de prevenire a acestora, insa fara implicarea tuturor participantilor la trafic - pietoni, vehicule pe doua roti sau masini - munca este zadarnica. De aceea, siguranta rutiera trebuie sa devina o scoala civica. Campania Nationala pentru Siguranta Rutiera si Mentenanta Autovehiculelor in Traficul din Romania, organizata de ARSSM (Asociatia Romana pentru Securitate si Sanatate in Munca) impreuna cu IOSH (Institute of Occupational Safety and Health), CISR (Consiliul Interministerial pentru Siguranta Rutiera) si Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca, si in parteneriat cu ARR, IGPR, Directia Rutiera, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, MMFPS si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii, a ajuns la finalului lui iulie la Craiova, pentru a doua sa editie.
Evolutia economiei UE in aprilie-iunie, cea mai slaba din ultimii opt ani, a facut tot mai multi analisti sa se astepte la o noua criza. Iar masurile de austeritate au determinat o si mai mare scadere a cererii si a consumului in statele europene. 15 tari membre au avut avansuri economice mai mici de 1%, iar in comparatie cu 2010, media cresterii economice in UE se ridica la 1,7%.
La finalul lui aprilie a intrat in vigoare HG 432, act normativ care vizeaza furnizorii ale caror bunuri divizibile sunt distribuite prin utilizarea retelei de drumuri publice din Romania si care au obligatia sa aiba in dotare, in punctele de incarcare, la iesirea din punctul de lucru al furnizorului, instalatii de cantarire a vehiculelor rutiere. Pentru
nerespectarea prevederilor, furnizorul poate fi sanctionat cu amenzi cuprinse intre 5.000 si 40.000 de lei, utilizatorul, cu amenzi intre 1.000 si 10.000 de lei, iar conducatorul vehiculului, cu 500-4.000 de lei. Chiar daca este o masura in plus care ar putea sa creeze probleme transportatorilor, pana la urma se realizeaza un transfer de responsabilitate catre furnizorii marfurilor si beneficiarii acestora. Astfel, nu mai plateste doar transportatorul pentru oalele sparte.