PIATA

Liderii din 2011: Dacia, Fiat, Iveco, MAN si Schmitz
Created on Wednesday, 01 February 2012 18:07 / Written by Petronela Badescu

Decembrie a fost, pentru piata vehiculelor comerciale usoare, o luna mai buna decat media anului trecut, in timp ce pentru segmentul greu - atat camioane, cat si remorci/semiremorci - vanzarile au fost mai slabe. De altfel, dupa un varf in mai si iunie si o scadere in perioada verii, toamna nu s-a mai ridicat nici macar la nivelul perioadei de concedii, din cauza aparitiei primelor semne ale unei noi crize economice in zona euro, insa noiembrie s-a situat aproape de valorile din primavara. Pentru ca decembrie sa fie doar la jumatate in ceea ce priveste semiremorcile, dar apropiat pentru camioane.

La revedere, Romania!
Created on Wednesday, 01 February 2012 18:05 / Written by Marilena Matei

Dupa cinci ani de activitate in Romania, Christian Coolsaet a schimbat postul de director general al Volvo Romania cu cel de Commercial Trucks Director Volvo Trucks pentru Germania, Austria si Elvetia. Inainte de a lua drumul München-ului, Christian Coolsaet ne-a impartasit cateva dintre amintirile despre timpul petrecut in Romania, pe care probabil le va pastra toata viata in suflet.

 
Christian Coolsaet si-a inceput activitatea in cadrul grupului Volvo in 1997 ca director de vanzari pentru Volvo Buses Africa de Nord. Din 2002 s-a mutat pe segmentul camioanelor, fiind - pana in decembrie 2006, cand a venit in Romania - directorul general Volvo Ucraina.

Dezvoltare masiva, impotriva curentului pietei
Created on Wednesday, 01 February 2012 18:01 / Written by Beatrice Zavoeanu

Intr-un mediu concurential in care multe companii de logistica si transport se plang, pe de o parte de situatia precara a pietei din ultimii ani, iar pe de alta, de lipsa din ce mai acuta a oportunitatilor, ajung sa supravietuiasca si sa se mentina „pe val” numai companiile care abordeaza cu curaj situatia, consolidandu-si afacerea chiar si in vremuri grele. Un astfel de exemplu este Logistic E. van Wijk, companie a carei firma-mama a obtinut anul trecut cea mai mare cifra de afaceri din ultimii 15 ani, la pas cu sucursala autohtona, care, prin investitii masive in sisteme de optimizare a activitatii si prin achizitionarea, anul acesta, a inca 20 de camioane, sfideaza orice definitie a starii de recesiune economica.

Vanzari mai mari cu 80% in 2011
Created on Wednesday, 01 February 2012 17:58 / Written by Valentina Lupu

Vanzarile de camioane MAN noi in Romania au crescut cu 80% anul trecut, comparativ cu nivelul inregistrat in 2010, pana la 884 de unitati. De asemenea, s-au vandut peste 400 de camioane rulate, cu 60% mai multe decat in anul anterior. Datorita acestor evolutii, MAN si-a mentinut pozitia de lider in Romania, cu o cota de piata de 20%. Camioanele au generat o crestere a cifrei de afaceri pana la 100 de milioane de euro pentru MHS Truck&Bus, importatorul MAN in tara noastra. Iar 20 de milioane de euro au provenit din reteaua celor sapte unitati de service.
 

Atentie la restrictiile nationale!
Created on Wednesday, 01 February 2012 17:55 / Written by Cristiana Sandulescu

Desi am fost asigurati, intr-o prima faza, de reprezentantii Ministerului Transporturilor ca de la 1 ianuarie 2012 cabotajul este liber pentru carausii romani pentru toate tarile Uniunii Europene fara restrictii, se pare ca in anumite state sunt si prevederi speciale care completeaza regulamentul european 1072 si de care transportatorii trebuie sa tina seama daca vor sa nu fie sanctionati de autoritatile locale
 
Chiar daca regulamentele europene privind transportul de marfa sunt „suverane“ in legislatia statelor membre UE, acestea din urma au posibilitatea de a aduce prevederi suplimentare, aplicabile pe teritoriul national. Astfel, chiar daca transportatorii romani au primit „liber la cabotaj“ de la inceputul acestui an, ei trebuie sa se documenteze nu doar cu privire la modul in care se efectueaza cabotajul, ci si in legatura cu legislatia nationala din statele unde doresc sa faca operatiuni de cabotaj.



Page 193 of 232