PIATA

Jos palaria in fata „ambasadorilor“ firmelor de transport, dar si a sotiilor lor!
Created on Wednesday, 01 February 2012 15:07 / Written by Beatrice Zavoeanu

Intalnirea deja traditionala de la inceput de an a angajatilor Logistic E. van Wijk Romania a constituit cadrul festiv in care au fost inmanate, de catre Ad van Wijk, proprietarul grupului, diplome si medalii oferite de catre IRU unei selectii de unsprezece soferi de transport international din cadrul companiei, drept recunoastere a intregii lor activitati in acest domeniu. Cu aceasta ocazie, au fost adresate multumiri nu numai celor apreciati de Ad van Wijk drept „ambasadori” ai companiei, ci si sotiilor acestora, prezente in numar mare la eveniment, pentru intelegerea si rabdarea cu care isi sustin partenerii de viata in aceasta activitate tributara, care ii tine multa vreme departe de familie.

Spaima soferilor
Created on Wednesday, 01 February 2012 15:03 / Written by Petronela Badescu

Monitorizarea flotei, si in special a consumului de carburant, a devenit o prioritate pentru multe firme de transport odata cu aderarea la UE si intensificarea concurentei, iar criza economica a facut ca activitatea in domeniu aproape sa nu se mai poata desfasura fara sisteme care ofera date despre exploatarea camioanelor. Din discutiile pe care le avem cu transportatorii nu lipsesc niciodata subiecte precum trainingul, bonusurile sau penalitatile impuse soferilor in functie de cat de economic conduc, sau solutia adoptata pentru monitorizarea flotelor. Putine firme ofera insa, pe langa astfel de softuri, si sisteme care masoara nivelul carburantului din rezervor si avertizeaza in legatura cu scaderea nejustificata a acestuia. Una dintre ele este TELL Easy Track, care in afara de programul de urmarire a camioanelor propune si sonde litrometrice montate pe rezervor. Sistemele se impun pe piata incet, dar sigur, numeroase firme de renume apeland deja la ele. Economiile - realizate mai ales din stoparea furturilor de motorina - se vad imediat, astfel ca Emil Vincze, reprezentantul producatorului maghiar Tell in Romania, se mandreste deja cu faptul ca a devenit spaima soferilor.

Piata ar putea creste cu 10-15%
Created on Wednesday, 01 February 2012 14:50 / Written by Cristiana Sandulescu

Piata vehiculelor finantate prin leasing financiar a crescut, in primele trei trimestre din 2011, cu 51% comparativ cu aceeasi perioada din 2010, ajungand la 647 de milioane de euro, potrivit cifrelor furnizate de Asociatia Societatilor Financiare din Romania (ALB). Tot in aceeasi perioada s-a inregistrat o crestere cu 5% pe segmentul vehiculelor comerciale grele comparativ cu perioada similara a anului anterior, in timp ce utilitarele au scazut cu 2%. O explicatie a cresterii solicitarilor pentru camioane (in special de constructii) o reprezinta absorbtia fondurilor europene in dezvoltarea proiectelor de infrastructura. A crescut, de asemenea, si transportul international, operatorii achizitionand camioane Euro 5.

Piata continua sa scada
Created on Wednesday, 01 February 2012 14:45 / Written by Petronela Badescu
Piata auto din Romania a scazut anul trecut cu 7,4% fata de 2010 - autoturismele chiar si mai mult, cu 11% - iar reprezentantii APIA nu se arata prea optimisti nici fata de 2012, asa cum au declarat la traditionala conferinta de presa organizata de Asociatie la fiecare inceput de an
 
Statisticile realizate in UE27 arata ca nu sunt foarte multe tari care au inregistrat cresteri ale numarului de autovehicule noi vandute in 2011 - printre ele se numara Olanda, Finlanda, Germania sau Cehia - iar cea mai mare scadere, de 31%, a fost in Grecia.
Politica „one stop shop” capata noi valente
Created on Wednesday, 01 February 2012 14:19 / Written by Beatrice Zavoeanu

Dupa trei ani de obtinere a unei pozitii fruntase in topul vanzatorilor de camioane pe piata romaneasca, EVW Holding, importator DAF, a decis sa schimbe modelul de management si sa urmareasca mai degraba marja bruta si cota de piata decat o crestere de cifra de afaceri in termeni absoluti. Iar un asemenea rezultat se poate obtine, cred actionarii EVW Holding, numai printr-o abordare „personala” a clientilor, care inseamna tratarea fiecarei tranzactii de camioane ca pe un posibil contract pentru un pachet complet de solutii: vehicul, service, piese de schimb, anvelope. Printr-o astfel de abordare, vanzatorii EVW Holding se transforma in adevarati consultanti ai transportatorilor, cu competente nu doar pe segmentul tehnic, ci si financiar si comercial. Schimbarea strategiei, dar si a circa 40% din echipa de management, s-a suprapus si peste extinderea gamei de vehicule comercializate, cu Tatra Phoenix, modelele de varf ale producatorului ceh, si cu gama de utilitare usoare de la Isuzu.



Page 194 of 232