PIATA
Pe 16 iunie, Grupul ATP Exodus a anuntat semnarea unui contract de service, prin divizia sa, TTS Truck&Trailer Service, cu importatorul general de vehicule MAN din Romania, MHS Truck&Bus, si a inaugurat service-ul autorizat MAN din Baia Mare in prezenta a circa 200 de invitati.
Centrul TTS Truck&Bus a necesitat o investitie suplimentara de 500.000 de euro pentru optimizarea spatiului centrului ATP Exodus, deja amenajat din 2008. Atunci compania baimareana deschidea cu mare fast show-room-ul si service-ul Mercedes-Benz de autoturisme, vanuri, camioane, autobuze si autocare, cu dorinta certa de a se autoriza si ca service de camioane MAN, marca foarte cunoscuta si apreciata in aceasta parte a tarii, unde a patruns o „populatie“ importanta de camioane din aceasta marca, mai ales second-hand.
Diminuarea schimburilor comerciale, incepand cu 2008, si haosul in care a fost aruncata piata transporturilor au dus nu doar la tarife mai mici, ci si la uniformizarea acestora aproape indiferent de gradul de specializare. Iar pe segmentul frigorific, unde multi s-au aventurat pentru prima data in 2009, deoarece parea ca merge mai bine, competitia a devenit atat de puternica, incat preturile ajung uneori la nivelul transportului cu prelata. Nimic mai ciudat, avand in vedere faptul ca raportul de pret dintre o prelata si o frigorifica este de circa unu la doi, ca in cazul marfurilor perisabile investitiile in sisteme de monitorizare sunt absolut obligatorii, ca de multe ori se merge cu doi soferi pe un camion si ca dubele, din cauza ca sunt mai sensibile, au costuri mai mari de intretinere si durata de viata ceva mai mica.
Daca managementul camioanelor si telematica au fost principalele puncte de focus in trecut, din ce in ce mai multe companii de transport si logistica inteleg acum ca o importanta egala o are si managementul profesional al trailerelor. Obtinerea informatiilor in timp real referitoare la locatie, ruta, mod de utilizare, date tehnice si starea incarcaturii favorizeaza o planificare optima a flotei si utilizarea in mod eficient a trailerelor.
Luna trecuta a avut loc sedinta de infiintare a PATROREX (Patronatul Roman al Expeditorilor de Marfuri), la care au participat reprezentanti ai 27 de societati de expeditii din domeniile rutier, feroviar, fluvial, maritim, aerian, grupaj, trafic multimodal, logistica, depozitare si distributie.
Patrorex are, pentru inceput, 22 de membri fondatori din toata tara, iar presedintele sau este Adrian Radulescu (ADD Cargo).
Conform afirmatiilor lui Cristian Helwig, director comercial Renault Trucks Romania, anul trecut au fost livrate 270 de camioane noi, iar anul acesta a inceput destul de bine, pana acum fiind vandute circa 114 camioane si existand si alte comenzi pe linia de productie.
„Informatiile pe care le avem ne dau sperante, vedem o recuperare pentru anul acesta, nu numai pentru Renault Trucks, ci si pentru celelalte marci prezente pe piata romaneasca. Dupa doi ani grei, piata se relanseaza.