PIATA
In octombrie, ARR a efectuat 1.755 de controale in trafic, unde a verificat 21.705 vehicule, dintre care 17.209 de transport marfuri generale, 479 de marfuri periculoase si 3.752 de vehicule de transport persoane.
Inspectorii ARR au verificat si 827 de operatori de transport la sediu, 185 de operatori de activitati conexe (autogara) si 51 de scoli de soferi.
Incepand cu 1 octombrie 2010, Milos Lalovic este noul director general al Iveco Romania. De origine sarba, Lalovic ocupa in prezent si pozitia de director pentru zona balcanica (Serbia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru, Albania) in cadrul Iveco SpA.
De profesie inginer, Milos Lalovic are 38 de ani si o activitate de opt ani in cadrul Iveco si de aproape 10 ani in cadrul grupului Fiat.
Printre obiectivele sale se numara stabilirea unei retele puternice de dealeri pe piata romaneasca si mentinerea marcii italiene in topul preferintelor clientilor de la noi.
Potrivit unui studiu al DTZ Research, costurile de ocupare a spatiilor logistice in Europa ar putea creste in medie cu 1,6%/an pana in 2014, in ritmul redresarii economice europene. Cresterea costurilor de ocupare va fi slaba pana in 2012, dupa care va fi urmata de o perioada de crestere constanta pana in 2014.
In Romania exista un cuantum maxim al amenzilor la un control, spre deosebire de alte state din UE, unde fiecare contraventie este „taxata“ separat. Modelul ar putea fi preluat in curand si la noi, cu diferenta ca acolo amenzile reflecta, de cele mai multe ori, gravitatea faptei. Acum tot mai multi romani au intrat in vizorul inspectorilor din UE pentru folosirea in exces a formularelor de concediu, iar acestia din urma au trimis inspectorilor ARR peste 200 de cazuri de operatori care au fost verificati daca soferii acestora au fost intr-adevar in concedii in perioadele mentionate in formularele prezentate.
Anul acesta, la Ministerul Transporturilor s-a lucrat intens la emiterea de proiecte legislative. ARR a primit astfel dreptul de a cantari vehiculele si de a verifica rovinieta, dar si bonurile de cantar. Atributiile sporite acordate ARR, dar si masurile tot mai dure impotriva celor gasiti in neregula au facut ca o parte din cei care efectuau transport de persoane sau de marfa sa dispara de pe piata. Controalele au fost intensificate in 2010 si la operatorii straini, unde amenzile se incaseaza integral, avand in vedere faptul ca vehiculele cu probleme sunt imobilizate pana la plata.