PIATA
Criza economica si masurile fiscale din Romania au facut ca la mjlocul acestui an peste 11.000 de companii sa se afle in faliment. Jumatate din acestea activau in domenii precum constructii, transport sau comert.
Printre ele se numara si companiile straine care au venit sa investeasca aici. Nemtii, de exemplu, care au venit sa produca la noi pentru export, se uita uluiti cum declaratiile politicienilor nostri despre masurile fiscale se schimba radical de la o zi la alta. Deranjati de lipsa de strategie a guvernului nostru, ei au inceput deja sa mearga catre state mai ieftine ca a noastra, precum Ucraina, Republica Moldova sau Turcia.
Noul Master s-a lansat oficial luna trecuta si in Romania in mai multe locatii, printre care Serus Renault Pro+, de langa Bucuresti. Pentru clientii care aleg finantarea prin Renault Finance, oferta pentru noul vehicul incepe de la un avans de la 3.000 euro cu TVA si dobanda 0%, pe o perioada de trei ani, dar care poate varia in functie de client. Oferta este completata de trei revizii gratuite, acoperite de finantare, fara alte costuri. Iar pretul de pornire este de 16.400 de euro, fara TVA, pentru versiunea sasiu cu cabina simpla.
Asa cum era de asteptat, criza economica nu a adus in industria alimentara scaderile dramatice din alte domenii de activitate. Consumul s-a diminuat, dar cu numai 10-15%, iar preturile nu au scazut mult din cauza scaderii cererii, ci dimpotriva, la unii producatori au crescut in ultimele luni, ca urmare a cresterii TVA. In plus, deja se vad semnele unei stabilizari a pietei, dupa care se asteapta o crestere in 2011-2012. Un hop mai mare pentru industria de procesare a carnii a fost insa obligatia de a se alinia la standardele europene, ceea ce a necesitat investitii de milioane de euro, aproape imposibil de realizat din resurse proprii, dar pentru care producatorii au putut atrage fonduri europene nerambursabile.
Dupa ce, la sfarsitul lui august, a fost publicata in Monitorul Oficial Ordonanta 27/2010 cu modificarile aduse activitatii de transport, luna trecuta au fost supuse dezbaterii publice si normele de aplicare a acesteia. Mai nou, inspectorii ARR vor putea cantari toate vehiculele de transport marfa de peste 3,5 t din punct de vedere al sigurantei rutiere. Amenzile ajung pana la 4.000 de lei si sunt diferentiate in functie de depasirea de greutate, la care se pot adauga sanctiunile inspectorilor CNADNR, unde sumele imense pot falimenta usor orice companie.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Departamentul Supraveghere Piata din cadrul RAR, a aplicat sanctiuni contraventionale in valoare totala de 42.100 de lei in urma celor 148 de controale efectuate in august la service-uri si comerciantii de piese si componente auto. Autoritatile au verificat autorizatiile de functionare, mentinerea conditiilor de autorizare, necesare la acordarea autorizatiei tehnice, dar si existenta certificarii sau omologarii pieselor de schimb si a materialelor folosite la reparatiile auto.