PIATA
Cunoasterea limitelor tehnice ale masinii pe care o conduci zi de zi este esentiala pentru exploatarea ei la maximum de eficienta, mai ales in conditiile traficului haotic din zilele noastre. Noul poligon IFPTR de la Targu-Mures, de testare atat a autoturismelor, cat si a camioanelor si autobuzelor/autocarelor, ofera toate conditiile pentru explorarea limitelor tehnice ale masinii, dar si ale soferului, limite pana la care vehiculul poate circula in siguranta in orice situatie. Programul dinamic, foarte bine structurat, din poligon, este dublat de o pregatire teoretica eficienta, cu traineri profesionisti si entuziasti, constituind o alternativa excelenta de a urma cele 35 de ore de pregatire obligatorie pentru soferii de camion si autobuz.
In parteneriat cu BAG si in cadrul cursurilor Profi-Drive, MAN face eforturi pentru ca soferii sa constientizeze necesitatea de a verifica exteriorul camionului daca, in timpul unei pauze, s-au indepartat de acesta. Unui conducator auto care stie unde anume sa se uite nu-i ia mai mult de un minut pentru a „scana“ intregul vehicul pe dinafara si a se asigura astfel ca nimeni nu a ascuns droguri sau arme ori ca, mai rau, nu s-a adapostit vreun fugar.
Asta deoarece au fost cazuri in care la control s-au descoperit astfel de obiecte, si soferul a fost considerat vinovat. Iar daca este vorba de un fugar ascuns care cade in timpul mersului si se accidenteaza sau moare, conducatorul auto poate face inchisoare.
Potrivit INS, cresterea exporturilor de luna trecuta a urmat cursul ascendent pe care acestea le-au avut inca de la inceputul anului. Astfel, ele au crescut in primele cinci luni ale acestui an cu 21,5%, in comparatie cu cresterea la import, de numai 14,4%. O pondere importanta a acestei cresteri a fost adusa de statele necomunitare, unde exportul a crescut cu peste un procent anul acesta fata de aceeasi perioada a lui 2009.
Astfel, in 2010 s-au exportat mai multe masini decat anul trecut, la fel produse electronice, dar si produse ale industriei chimice, inclusiv farmaceutice.
Criza a afectat si transportul agabaritic, unde, desi cererea s-a mentinut constanta - in Romania mai exista solicitari pentru utilaje agricole, iahturi sau mori de vant - preturile au scazut chiar si cu peste 30%. Unul din cele mai mari transporturi agabaritice din 2010, care a durat sapte luni si a presupus numeroase manevre ingenioase, a fost realizat de Felbermayr Romania. Este vorba de transportul unor piese pentru o centrala electrica la Petrobrazi, care au impresionat prin greutati ce au depasit 300 t.
Uniunea Europeana urmareste implementarea graduala a motoarelor electrice la vehicule, precum si introducerea altor mijloace de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2020, insa acestea vizeaza in principal segmentul automobilelor. In privinta camioanelor, reprezentantii Asociatiei Europene a Producatorilor de Autovehicule (ACEA) sunt de parere ca nu se vor petrece prea multe schimbari, in afara de continua dezvoltare si imbunatatire a performantelor motoarelor diesel. Deci, cel putin pe segmentul vehiculelor comerciale, combustibilii conventionali vor mai fi prin preajma inca multi ani de acum inainte. Insa producatorii s-ar putea confrunta cu o noua provocare destul de curand, odata cu implementarea unei limite de consum pentru camioane, proiect pus la cale de CE.