PIATA

Peste tot se inmultesc taxele
Created on Sunday, 01 August 2010 20:57 / Written by Mariana Bleort

Daca în urma cu cativa ani tara noastra se lauda cu unul din cele mai noi parcuri de camioane din Europa, acum, din cauza crizei, varsta medie a vehiculelor a crescut foarte mult, odata cu scaderea numarului de masini aflate în leasing. Si, dupa ce ca nu mai sunt bani de investitii, în urmatoarea perioada costurile transportatorilor vor creste considerabil, deoarece în Parlamentul European exista deja în discutie o directiva ce va permite în curand statelor membre sa introduca o taxa pentru poluare, congestie si zgomot. Banii vor fi folositi pentru îmbunatatirea infrastructurii din aceste state, deoarece criza le-a golit deja bugetele.
 

Combustibilul reprezinta 40-50% din cheltuielile de exploatare
Created on Sunday, 01 August 2010 20:37 / Written by Trafic Media

Camioanele X-Trans parcurg 8-10.000 km/luna, o medie pe care Marius Cuzmin o considera buna pentru momentul actual. Cele mai multe curse externe sunt in Germania si Italia, iar interne, la Bucuresti, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Craiova, Constanta etc. Transportul intracomunitar este mai eficient, asa cum apreciaza directorul general al firmei, deoarece drumurile sunt mai bune si uzura masinilor, mai mica, dar pe de alta parte e dificil pentru soferi sa petreaca atat de mult timp departe de casa.
In prezent, constructiile nu merg deloc, dar X-Trans, in afara de basculante speciale pentru transport de piatra, cu volum incepand de la 29 m3, are si unele de 35 m3, care se adapteaza si la materiale de constructii si la cereale, si unele doar pentru cereale, de 48 si 57 m3.
 

Premium Route, acum si mai economic
Created on Sunday, 01 August 2010 20:28 / Written by Trafic Media

De la lansarea in toamna lui 2006, Renault Premium Route a fost vandut in Europa in zeci de mii de unitati si s-a dovedit cea mai buna oferta de pe piata transportului pe distante mari din punct de vedere al consumului de carburant, asa cum declara Cristian Helwig. Si, pentru a-si consolida acest avantaj, de la introducerea motoarelor Euro 5, Renault Trucks propune un pachet ce include, pe langa cursul Optifuel Training, kit-ul Infomax si un camion Premium Optifuel. Acesta e special construit pentru optimizarea consumului de combustibil si, desi in trecut era destinat doar utilizarii 75% pe autostrazi si drumuri plane, intre timp RT a adaptat configuratia noului Premium Optifuel si suprafetelor mixte si dificile specifice tarii noastre.
 

ARR isi intareste „muschii“
Created on Sunday, 01 August 2010 20:18 / Written by Mariana Bleort

Potrivit proiectului de modificare a Ordonantei 109, discutat luna trecuta la minister, ARR devine un fel de „Organism unic de control“. Astfel, inspectorii ARR vor putea controla atat starea tehnica a vehiculelor si greutatea acestora, cat si modul în care este ancorata marfa. Iar cele care vor prezenta defectiuni grave se vor alege cu amenzi serioase, dar si cu imobilizarea vehiculului. Dupa aprobarea prezentei Ordonante se vor concepe si normele de aplicare.
 

Polonia, o destinatie interesanta pentru romani
Created on Sunday, 01 August 2010 20:08 / Written by Trafic Media


Marfurile intermediate prin bursa TimoCom luna trecuta au ramas per total constante fata de iunie. De remarcat este cresterea constanta inca din primavara a marfurilor exportate catre Polonia, aceasta fiind o destinatie unde se gasesc din plin marfuri de import. In crestere sunt si marfurile care pleaca catre Franta inca din mai, dezavantajul fiind ca de aici vin tot mai putine marfuri. Astfel, raportul marfa/camioane pentru exportul catre Franta a fost luna trecuta de 69/31, iar pentru import de 17/83. Aceeasi situatie este si pentru Spania, unde volumul de marfuri aproape ca s-a dublat la export fata de iunie, insa cel al importurilor a scazut de la 23/77 la 18/82, ajungand la aceeasi valoare ca in aprilie. Singura crestere semnificativa a volumelor de marfuri importate este din Bulgaria, care a ajuns la 88/12, mult mai mare decat in aprilie, cand raportul era de 61/39. In schimb, marfurile de la noi catre aceasta destinatie sunt in scadere constanta din aprilie, ajungand la 36/64.
 



Page 217 of 232