PIATA
Saptamana trecuta a avut loc prima conferinta despre spatii industriale si logistice organizata de King Sturge in colaborare cu United. Evenimentul a reunit dezvoltatori care intentioneaza sa construiasca in tara noastra, producatori internationali, retaileri, fonduri de investitii, dar si reprezentanti ai autoritatilor din Romania.
Conferinta a fost deschisa de Karoly Borbely, secretar de stat la Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri.
Dezvoltarea traficului rutier si nedezvoltarea retelei de drumuri au condus la supraaglomerarea celor existente, a pasajelor inguste si, nu in ultimul rand, a punctelor de trecere a frontierei, ceea ce ingreuneaza traficul si diminueaza siguranta. Transportul in sistem Ro-La reprezinta o alternativa pentru anumite tronsoane, iar balanta dintre costurile transportului rutier si ale celui combinat este echilibrata si de factorul social destul de insemnat al acestuia din urma, scazand gradul de incarcare a drumurilor publice si de poluare a aerului si fonica si ducand la imbunatatirea sigurantei circulatiei.
In aceasta perioada, o investitie de 1,5 milioane de euro intr-un centru de service pare o miscare cel putin Curajoasa. Dar atunci cand banii vin din surse proprii, si nu din imprumuturi, investitia este una strategica, mai ales ca preturile au scazut considerabil. Acesta este principiul pe care a mers Fomco Prodimpex SRL, care la inceputul lui iunie a inaugurat noua locatie de langa Targu Mures.
Firma s-a infiintat in 2002, ideea afacerii venind de la faptul ca in Romania se adopta legislatia privind introducerea obligativitatii tahografelor si limitatoarelor de viteza si in cazul transportului intern de marfa si persoane.
Controlul total asupra costurilor a devenit in ultima vreme un deziderat comun al companiilor de transport, care urmaresc in plus si sa beneficieze de cat mai multe servicii intr-un singur punct. Pentru a veni in intampinarea acestor cerinte, grupul OMV Petrom a lansat pe 20 mai primele doua statii OMV EuroTruck din Romania care inglobeaza o serie de servicii menite sa-i ajute pe transportatori in administrarea mai usoara a flotei si optimizarea costurilor.
In afara de testele care au pus in evidenta superioritatea noilor anvelope in ceea ce priveste rezistenta la rulare si franarea pe suprafata umeda, participantii la evenimentul organizat de Goodyear au avut ocazia de a asculta si marturia managerului firmei austriece de transport Zeller, cu o flota de 100 de ansambluri de 40 t, care a testat noile anvelope Marathon LHT II pentru remorci si a ajuns la concluzia ca acestea reduc consumul de combustibil si au o durata de viata mai mare decat predecesoarele, LHT+.