PIATA
La sfarsitul lui martie, System Alliance Europe a lansat un nou sistem de clearing, CargoClear, o solutie bazata pe web. Cei 47 de parteneri ai retelei beneficiaza de un sistem optimizat de facturare, care a fost dezvoltat din doi in doi ani, si de mai multa transparenta in derularea proceselor. Intregul proces este simplificat si accelerat prin transmiterea datelor de decontare cu ajutorul sistemelor informatice. In acest mod, datele privind partenerii si tarifele pot fi integrate, respectiv modificate rapid si flexibil in procesul de clearing. Toate datele de expeditie sunt transmise in timp real si rezultatele clearingului sunt apoi editate pe baza grilelor de tarife convenite.
La sfarsitul anului trecut si-a inceput activitatea, la Miercurea-Ciuc, furnizorul de piese pentru vehicule comerciale Filter Bremse LKW, filiala unei companii maghiare membre a grupului de la care se aprovizioneaza cu componente auto Waberer’s - de altfel, tocmai apropierii de lumea transportatorilor se datoreaza si intelegerea faptului ca reducerea costurilor este in prezent una dintre prioritatile acestora. Principalul scop al Filter Bremse LKW este de a servi direct clientii finali, evitand intermediarii si oferind, astfel, preturi mai avantajoase, iar principalul sau obiectiv este de a convinge si transportatorii de la noi ca o solutie care s-a dovedit profitabila pentru o firma cu 460 de camioane in Romania si aproape 2.000 in Europa poate fi avantajoasa si pentru ei.
Departamentul post-vanzare Renault Trucks propune oferte multiple, in special sub forma de kituri si piese reconditionate, care permit clientilor sa diminueze costurile de intretinere pentru vehiculele lor, folosind componente originale. Piesele comercializate de producatorul francez poarta marca „Approved Parts“ si beneficiaza de garantie internationala in peste 1.500 de ateliere din mai mult de 100 de tari. Iar datorita noii oferte se imbunatateste si randamentul ecologic al camioanelor puse deja in circulatie, care au astfel posibilitatea de a circula prin anumite zone protejate.
Vanzarile de lubrifianti auto de pe piata din Romania s-au diminuat in 2009 cu peste 30% ca volum, insa, din cauza crizei economice, scaderea a fost mai mare ca valoare, potrivit lui John Roskott, director general Valtec, care se asteapta la o cifra de afaceri de noua milioane de euro in 2010, nivel similar celui inregistrat anul trecut. Valtec a devenit importator si distribuitor oficial al lubrifiantilor Repsol pe piata din Romania dupa incheierea unui parteneriat pe cinci ani cu producatorul spaniol, unul din cele mai mari grupuri petroliere integrate din lume.
Dupa ce a pierdut mai bine de 200 de milioane de euro din cauza acuzatiilor de coruptie si a anchetelor procurorilor federali, MAN a reusit sa inchida 2009 cu un stoc de numai 6.000 de autovehicule second-hand, comenzi suficiente pentru a asigura un flux de productie macar intr-un singur schimb si investitii importante in Brazilia, India, Rusia si China, pietele de viitor ale industriei auto
Anul trecut, MAN a resimtit criza economica mult mai puternic decat alti producatori europeni, ca urmare a scandalurilor de coruptie si a investigatiilor procurorilor publici, care au durat mai mult de sase luni si au obligat MAN sa plateasca amenzi in valoare de 150 de milioane de euro, la care s-au adaugat 30-40 de milioane cheltuieli de judecata.