PIATA

Judecatori specializati in transporturi rutiere ar putea aparea si la noi
Created on Thursday, 01 April 2010 18:30 / Written by Trafic Media

Deoarece de mai multe ori deciziile judecatoresti nu sunt in concordanta cu reglementarile din transporturi, iar procesele dureaza destul de mult, UNTRR a propus specializarea unor judecatori in acest domeniu. Astfel de judecatori exista deja in mai multe state, printre care si Marea Britanie, unde au un rol aproape decisiv pe piata de transport.
UNTRR a cerut si Ministrului Justitiei, Catalin Marian Predoiu, specializarea unor judecatori in domeniul transporturilor rutiere, care sa duca la scaderea duratei termenelor de judecata a proceselor.
 

Licente de transport pe 10 ani
Created on Thursday, 01 April 2010 18:30 / Written by Mariana Bleort

Una din propunerile UNTRR de modificare a legii transporturilor se refera la prelungirea valabilitatii licentei de transport la 10 ani, motivand ca, potrivit Regulamentului CE 1072/2009, licenta nationala nu poate avea o valabilitate mai redusa decat cea comunitara. In plus, copia conforma nu poate avea o valabilitate mai mica decat cea a originalului, astfel ca asociatia a propus si prelungirea acesteia la 10 ani, fara a depasi termenul de valabilitate a licentei de transport.
 

Taxele vor decima piata de transport
Created on Monday, 01 March 2010 21:47 / Written by Marilena Matei

Dupa un 2009 confuz, in care cateva mii de firme de transport si-au inchis afacerile si alte cateva mii si-au tras pe dreapta o parte sau intreg parcul auto, primele doua luni din 2010 au dat speranta transportatorilor, datorita unei usoare cresteri a comenzilor si, implicit, a tarifelor.
Nu pentru mult timp, insa. Noua legislatie fiscala prevede ca, incepand de la 1 ianuarie 2010, toate companiile sa plateasca anticipat impozitul pe profit, calculat la nivelul anului anterior, deci cate un sfert din profitul inregistrat pe 2009 in fiecare trimestru, actualizat cu rata inflatiei.
 

Impozitarea diurnelor soferilor ar fi lovitura de gratie
Created on Monday, 01 March 2010 21:31 / Written by Marilena Matei

Ultima gaselnita a fiscului in materie de luat pielea de pe transportatori ar fi impozitarea diurnelor pentru soferii profesionisti, care ar putea fi interpretata drept venit de natura salariala, cata vreme este mai mare decat salariul in sine si are la baza tot felul de calcule de eficienta, in functie de distanta parcursa sau de timpul de conducere.

Considerarea diurnei drept venit salarial este motivata de faptul ca HG 518/1995 enumera categoriile de personal angajat carora li se poate acorda diurna, iar soferii nu sunt inclusi in niciuna dintre acestea; in consecinta, se poate considera ca, daca un lucru nu este inclus explicit intr-o lege, atunci nu este permis, desi corect ar fi ca, daca nu este exclus explicit, sa fie permis.
 

Creste iar concurenta in transporturi
Created on Monday, 01 March 2010 20:59 / Written by Mariana Bleort

Cresterea exporturilor a determinat tot mai multi transportatori care aveau camioanele trase pe dreapta sa inceapa sa le trimita in curse. Astfel, parcul licentiat la ARR a crescut cu mai mult de 2.000 de unitati in doar doua luni. In februarie, in statisticile institutiei apareau 105.171 de vehicule de transport marfa, din care 85.780 de peste 7,5 t, fata de 102.881 in noiembrie anul trecut. Asa ca, desi acum sunt mai multe comenzi de transport, cresterea in paralel a parcului auto face ca preturile de transport sa fie tot mai greu de majorat.
 



Page 227 of 232