PIATA

Am reinceput seria intalnirilor cu transportatorii
Created on Saturday, 01 May 2010 21:47 / Written by Marilena Matei

Cu ocazia aniversarii celor 100 de numere, revista Tranzit a organizat, pe 26-27 martie, la Sibiu, Hotel Hilton Pallace, conferinta cu tema „Criza aduce noi provocari”.
Peste 110 transportatori au participat la dezbaterile legate de Legea transporturilor, sistemul de control in trafic, starea dezastruoasa a drumurilor si legislatia muncii care-i defavorizeaza flagrant pe angajatori, moderate de revista Tranzit. Au raspuns intrebarilor transportatorilor oficiali din Ministerul Transporturilor, Autoritatea Rutiera Romana, CNADNR si Ministerul Muncii.
 

La limita rabdarii
Created on Saturday, 01 May 2010 21:30 / Written by Mariana Bleort

In doar o luna, parcul de transport marfa de la ARR a scazut cu aproape 7.000 de unitati, dupa ce cu o luna inainte crescuse cu 2.000 de unitati. Situatia este una fara precedent si este efectul crizei economice care a gasit transporturile de la noi complet nepregatite. Infrastructura este dezastruoasa, legislatia, de cele mai multe ori, facuta „pe genunchi“, soferii nu stiu sa-si calculeze timpii de condus, iar camioanele cu numar de inmatriculare romanesc sunt tot mai controlate in Europa pentru nerespectarea legislatiei comunitare. Romanii nu sunt iertati nici macar in tara, unde primesc uneori amenzi mai mari decat in Ungaria.
 

UE pune accent pe controale
Created on Saturday, 01 May 2010 21:05 / Written by Mariana Bleort


Noile regulamente comunitare referitoare la piata de transport si profesia de operator de transport nu aduc prea multe schimbari fata de legislatia actuala, insa pun un accent foarte mare pe partea de control. Astfel, acestea cuprind o lista destul de mare de abateri grave, din cauza carora se poate pierde, printre altele, copia conforma de pe vehicul. In plus, autoritatile fiecarui stat vor trebui sa detina un registru electronic al operatorilor din tara lor, registru care sa poata fi accesat, la nevoie, de autoritatile celorlalte state.
 

Loviti din toate directiile
Created on Saturday, 01 May 2010 20:57 / Written by Elena Dedu

Pentru a desfasura o activitate fructuoasa de transport, pe langa existenta unui mediu economic propice si a altor factori administrativi, este nevoie si de un sofer bun, muncitor si corect. Cum situatia economica prezenta nu este roz, singura raza de speranta raman angajatii. Dar ce se intampla cand fiecare trage pentru el, cand apar conflicte de genul furturilor din camion sau de motorina, lipse motivate prin concedii medicale etc.? Toti patronii au la un moment dat probleme cu angajatii, iar directorii de firme de transport cu atat mai mult, deoarece putine sunt categoriile de angajati care raspund de bunuri cu valoare atat de ridicata, camion plus incarcatura. O simpla adunare arata in medie cel putin o suta de mii de euro...
 

S-a simplificat procedura de solicitare a rambursarii TVA
Created on Saturday, 01 May 2010 20:40 / Written by Valentina Lupu

Rambursarea TVA continua sa fie o problema apasatoare pentru transportatori, care sunt nevoiti sa astepte foarte mult timp pentru a-si primi banii. In general, statele din Europa de Est pun cele mai multe piedici transportatorilor la acest capitol, din categoria lor facand parte si Romania, cu cereri nesolutionate de rambursare a taxei pe valoare adaugata care dateaza inca din 2007. Ca de fiecare data, practicile bune se gasesc tot in vest, unde rambursarea este totusi mai prompta.
 



Page 222 of 232