PIATA
Industria vehiculelor comerciale a trecut prin cea mai grava criza din ultimii 60 de ani, anul trecut înregistrandu-se vanzari cu 50 pana la 80% mai mici ca în 2008. Modul în care constructorii au înfruntat criza s-a dovedit a fi unul foarte inteligent si astfel, chiar daca productia s-a înjumatatit în cel mai bun caz, rata somajului în acest domeniu nu a crescut extraordinar de mult. În Germania, de exemplu, somajul a fost cu doar 5% mai mare în ceea ce priveste personalul permanent. Jucatorii din aceasta industrie au fost constienti de faptul ca oamenii cu experienta trebuie pastrati chiar si în vremuri foarte dificile, astfel încat sa fie pregatiti sa-si reia activitatea în forta atunci cand va fi momentul. Si se pare ca lucrurile au început sa se miste pe aceasta piata, care însa, în curand, dupa trecerea crizei, va mai primi o lovitura: normele Euro 6, ce vor necesita noi investitii.
Familia Dugaesescu, fondatoarea grupului de firme Dumagas, a vandut aproape jumatate din pachetul de actiuni detinut la Dumagas Transport fondului de investitii britanic Bancroft.
„Bancroft va sustine actionarii fondatori si managementul în dezvoltarea continua a activitatilor companiei pe toata gama de linii de business, consolidarea pozitiei grupului în pietele de export importante, si va accelera dezvoltarea segmentului de depozitare si logistica la temperatura controlata”, se mentioneaza în comunicatul de presa trimis de unul dintre consilierii Dumagas în încheierea tranzactiei.
La sfarsitul lui mai s-a desfasurat ultima etapa a unui proiect spectaculos, aducerea a trei delfini din China la Delfinariul din Constanta. Pregatirile pentru transportul pretioasei încarcaturi de la Beijing la Constanta au început la sfarsitul lui martie 2010, strategia transportului fiind trasata de firma Rom Charter Services.
Complexitatea proiectului a necesitat implicarea unor firme si autoritati specializate. Delfinii au fost adusi din China, respectiv de la Acvariul Beijing, situat la o distanta de 60 km de aeroportul Beijing.
Firma de transport si logistica TCE a lansat prima retea privata de oficii postale din Romania. Aceasta va functiona sub numele de TCE Post Office, iar pana la sfarsitul acestui an 200 de oficii postale vor fi amplasate în tot atatea locatii din tara.
Serviciul este orientat în principal catre persoanele fizice si firmele mici si, potrivit reprezentantilor companiei, va aduce o reducere a tarifelor de expediere cu 40% fata de firmele de curierat, prin eliminarea curierului din ecuatia de transport. Astfel, clientul îsi va duce direct coletul sau scrisoarea la oricare din oficiile postale TCE. TCE Post Office ofera servicii postale nationale de tip trimitere postala simpla, recomandata si cu confirmare de primire, cu timp de tranzit de 3-5 zile lucratoare, si internationale, pentru 20 de tari din Europa, cu timp de tranzit de 5-7 zile lucratoare. De asemenea, servicii de curierat national, cu livrare în 24 de ore pe întreg teritoriul tarii, si international, în 20 de tari din Europa, cu timp de livrare de 2-3 zile lucratoare.
În 2009 si anul acesta, multe companii de transport fie au renuntat la încheierea unor polite de asigurari Casco sau Cargo, fie au cautat în afara noi asiguratori, care sa le ofere preturi mai avantajoase decat marile companii de asigurari prezente în Romania. Dar cum contractele de asigurari includ o multime de prevederi privind situatiile care fac obiectul asigurarii si conditiile în care se acorda despagubirile si conditiile de reziliere a contractelor, o lectura atenta a contractului, chiar cu suportul unui jurist, este obligatorie pentru a evita eventualele dificultati ulterioare. Acesta este sfatul lui Ioan Oprean, directorul general al firmei Oprean International din Sebes, care a ajuns într-un impas în colaborarea sa cu un broker de asigurari din Germania, o tara în care încrederea în companiile de asigurari este la cote maxime.