CAMIOANE
Perioada de criza i-a obligat pe importatorii de camioane sa fie tot mai creativi in promovarea produselor, deschiderea unui centru de vanzari si service nemaifiind suficient pentru a vinde. Dupa testarea leasingului operational in 2010, Scania Romania a lansat la inceputul lunii trecute serviciul de inchiriere de camioane. Dupa modelul european, firmele romanesti de transport si expeditii se vor extinde treptat si catre servicii integrate de logistica, aducatoare de profituri mai mari decat transporturile clasice. In aceste conditii, investitiile vor fi axate in special pe centre de logistica si softuri integratoare, in timp ce camioanele si echipamentele ar putea fi inchiriate. Pe aceasta tendinta mizeaza si Scania, care a pus la punct o oferta completa de inchirieri de camioane, in prima faza autotractoare pentru marfuri generale si cereale.
Luna trecuta a fost lansat la Bruxelles noul Actros, care poate fi comandat incepand cu 1 iulie si livrat in octombrie-noiembrie. Acesta este primul si, deocamdata, singurul camion MB dezvoltat special pentru a indeplini normele Euro 6, dar optional este disponibil si cu motor Euro 5. Este vorba de un vehicul complet nou, care are printre caracteristicile cele mai importante faptul ca toate versiunile sunt destinate transportului pe distante mari - el va fi urmat de alte doua modele, unul pentru distante scurte si altul pentru constructii - avand la baza un sistem modular conceput special pentru acest segment: sapte tipuri de cabine spatioase, din care cinci cu podea plata, interior inovator in ceea ce priveste separarea spatiului de lucru de cel de odihna, un nou motor economic, cu cuplu inalt si rezerve suplimentare de cuplu, dar mai ales „curat“, si un nou sasiu, care sporeste stabilitatea si siguranta in timpul mersului.
Aceasta este intrebarea pe care si-o pun mai multi producatori de camioane si jucatori din industria transporturilor cand vine vorba despre tehnologiile care sa inlocuiasca utilizarea motorinei, din ce in ce mai scumpa si mai greu de produs, din cauza resurselor naturale in scadere. In urma cu trei ani, cand criza combustibilului fosil a dat peste cap pentru prima oara serios industria transporturilor, Volvo Trucks a propus mai multe variante de combustibili naturali sau sintetici care ar putea inlocui tehnic motorina. In prezent, dupa teste interne intense, producatorul suedez propune pe piata doua versiuni deja gata de vanzare - hibridul si varianta metan-diesel - iar a treia, DME, a intrat de curand intr-un test de exploatare anul acesta. Pe toate trei am avut posibilitatea de a le testa pe un traseu de circa 30 km in apropierea fabricii Volvo din Göteborg.
Dupa lansarea in premiera a ofertei comerciale a versiunilor Euro 6, cu puteri de 440 si 480 CP, Scania a invitat luna trecuta presa de specialitate sa si testeze cele doua modele in apropiere de Zürich. Desi toti producatorii care lucreaza sau au anuntat ca sunt gata sa produca Euro 6 au in pregatire si noi sasiuri si cabine mai mari, care sa poata prelua motorul Euro 6, mai mare si mai greu, Scania a etalat aceleasi cabine G si R, numai sasiurile avand nevoie de mici modificari de lay-out pentru a prelua catalizatoarele si rezervorul de AdBlue necesare indeplinirii normelor Euro 6. Scania a profitat de ocazie pentru a introduce si o noua generatie de transmisie Opticruise, cu moduri bine definite pentru fiecare domeniu de utilizare: „Economy”, „Power” si „Off-road”.
Conducerea economica a devenit o preocupare importanta pentru managerii de transport, care au constientizat ca prin pregatirea suplimentara a soferilor pot obtine economii substantiale in ceea ce priveste consumul de carburant si cheltuielile cu service-ul, si creste si siguranta transportului. Pentru promovarea pachetului Optifuel, Renault Trucks a organizat la Sibiu, in parteneriat cu Michelin, Optifuel Tour, care a reunit aproape 100 de firme de transport ai caror reprezentanti au avut posibilitatea de a conduce cinci camioane Renault Premium Optifuel in prezenta instructorilor. In acelasi timp, traineri specializati au oferit informatii despre Infomax, un sistem care poate masura in orice moment economia de combustibil realizata in urma trainingurilor.