CAMIOANE
Scania a lansat, luna trecuta, motorul Euro 6 de 13 l, in versiunile de 440 si 480 CP. Acesta este disponibil pentru seriile G si R de autotractoare si, desi este destinat in special vehiculelor care fac transport pe distante lungi, poate fi folosit in toate tipurile de aplicatii, inclusiv ADR. Pentru camioanele Scania 8x2 si 8x4, noul propulsor Euro 6 va fi gata in 2012.
Trecerea la standardul Euro 6 reprezinta o reducere semnificativa a emisiilor poluante.
Luna trecuta, Cefin a livrat filialei Buffa din Romania 20 din cele 33 de Iveco Stralis comandate, restul urmand sa fie aduse in tara in mai-iunie. Cu aceasta ocazie am stat de vorba cu presedintele companiei franceze, de la care am aflat cat de importanta este Romania pentru extinderea in Europa Centrala, care sunt principalele probleme intampinate aici, cum sprijina centrele logistice din Franta activitatea din tara noastra si care au fost masurile luate pentru depasirea crizei economice, care chiar a afectat compania si a impus o reorganizare.
Luna trecuta, Mercedes-Benz a lansat oficial o noua generatie de motoare pregatite sa respecte normele Euro 6, gratie unei combinatii de EGR, SCR si filtru de particule. Chiar daca inca nu au precizat cu cat este mai greu noul propulsor fata de generatia actuala, ca urmare a filtrului de particule, in mare parte, si nici cu cat va fi mai scump, oficialii Mercedes-Benz au dat asigurari ca „suspansul” nu va tine prea mult, curand urmand sa fie lansate si cabinele pentru care au fost concepute aceste motoare. Cel mai important este ca, in ciuda scaderii noxelor cu peste 70% fata de Euro 5, noua generatie de motoare nu va consuma mai mult decat modelele actuale.
Din dorinta de a reduce pe cat posibil consumul de combustibil, Renault Trucks a lansat luna trecuta o noua versiune a cutiei de viteze automatizate Optidriver+, care include Optiroll cu Soft Cruise Control, adica un soft ce permite inchiderea cutiei de viteze atunci cand vehiculul ruleaza la vale, pastrand totusi controlul asupra transmisiei, astfel incat, atunci cand viteza de deplasare o depaseste cu 7 km/h pe cea de croaziera presetata de Cruise-Control, actioneaza retarderul, pentru o deplasare in siguranta si in limitele legale. Noua functie presupune dezactivarea modului „Power“ al cutiei de viteze automatizate, care creste puterea, dar si consumul.
Odata cu test drive-ul Premium Optifuel, Renault Trucks a expus si doua editii limitate - Premium Route „Truck Racing” si Magnum „Route 66” - care vor fi produse in numai 200 de exemplare fiecare, fiind destinate clientilor producatorului francez interesati sa se bucure de vehicule speciale, care sa le inspire spiritul curselor de camioane sau cel al „visului american”, trait pe soselele din Europa.
Dupa castigarea campionatului european de curse de camion din 2010, Renault Trucks a vrut sa-si impartaseasca victoria cu clientii sai, lansand o editie speciala „Truck Racing”.