CAMIOANE

Mai putin lux, mai multa productivitate
Created on Thursday, 01 July 2010 19:15 / Written by Marilena Matei


La invitatia colegilor germani de la revista Trucker, am participat in Germania, timp de trei zile, la testarea comparativa a cabinelor gamelor de lux si a celor „economice” din portofoliul tuturor celor sapte producatori europeni de camioane. Luna aceasta vom prezenta cabinele camioanelor mai putin echipate, lasandu-le pe cele mai luxoase pentru numarul urmator.
 

Fara rival in varianta TGX XLX
Created on Thursday, 01 July 2010 18:48 / Written by Trafic Media

MAN a inscris in competitie la inceput un TGX cu cabina XLX. Contestat, camionul de cursa lunga a fost inlocuit de un TGS LX, care, insa, potrivit lui Klaus Fischer, reprezentantul de comunicare al producatorului german, „serveste numai domeniile de constructii, uz municipal si distributie nationala de produse grele”.
Pentru posesorii de flote, a mai spus Fischer, MAN ofera TGX XLX, mai ales ca acesta are o valoare de revanzare mai ridicata, stiut fiind ca flotele se schimba la fiecare trei ani.
„O treime din toate cabinele MAN vandute in 2008 au fost XLX, in timp ce TGX XXL, cele mai luxoase, detin cu 10% mai putine vanzari, iar XL, cea acceptata in final in competitie, detine mai putin de 9% din totalul vanzarilor.
 

Nervos, dar silentios
Created on Thursday, 01 July 2010 17:52 / Written by Marilena Matei

La o luna dupa lansarea noului motor V8 de 730 CP, Scania a organizat un test drive in Germania, la Trier (langa granita cu Luxemburg), pentru a putea vedea la lucru toate cele patru motorizari V8 dezvoltate de producatorul suedez. Am avut la dispozitie sase autovehicule cu motorizare V8, cate unul de 500, 560 si 620 CP si trei de 730 CP, insa configurate cu diferite rapoarte de transmisie. Noul V8 de 730 CP s-a dovedit nu numai extrem de puternic, fiind, de altfel, cel mai puternic motor de camion de la acest moment, ci si foarte silentios, ceea ce face condusul o adevarata placere. Chiar daca putine sosele europene necesita un asemenea motor, sunt companii care-si doresc sa aiba in flota o „piesa“ care te face sa te simti regele soselelor.
 

Iveco si Fiat se separa
Created on Thursday, 01 July 2010 17:25 / Written by Marilena Matei

In urma situatiei prezentate actionarilor Fiat Group la finalul lui aprilie, Iveco a organizat o conferinta de presa pentru a anunta strategia grupului italian pentru urmatorii cinci ani, in care piata este asteptata sa revina la nivelul lui 2008. Pe langa anuntarea unor facelifturi mai mult sau mai putin pronuntate in 2011-2012 ale Daily si ale gamelor grele, odata cu lansarea noilor generatii de motoare Euro 6, un nou Daily va fi gata in 2013, iar gama grea va fi complet innoita in 2014. Cea mai importanta noutate o reprezinta insa separarea juridica si financiara a diviziilor de autoturisme si de vehicule comerciale, militare si motoare industriale.
 

O calatorie in timp
Created on Tuesday, 01 June 2010 20:38 / Written by Marilena Matei

Luna trecuta, Mercedes-Benz a organizat o calatorie in timp pentru presa de transport, jurnalistii fiind invitati sa traverseze Alpii elvetieni, pe drumul dintre Germania si Italia, la volanul unor camioane de epoca, din 1960-1990, dar si cu cea mai puternica versiune de 600 CP a Actros 3. Scopul a fost unul singur: sa atraga atentia asupra uriaselor progrese tehnice facute in ultima jumatate de secol in industria transporturilor atat in ceea ce priveste siguranta si confortul, cat si la nivelul emisiilor poluante si al cresterii capacitatii de transport.
 


Subcategories



Page 13 of 14