CAMIOANE
La aproape un an de la lansarea cabinei cu facelift pentru trecerea la Euro 6, MAN Truck&Bus a invitat presa la o sesiune extensiva de test drive pe un traseu de aproximativ 500 km, de la fabrica MAN pana la castelul Neuschwanstein si inapoi. Circa 60 de modele TGX, TGS, TGM si TGL au fost disponibile pentru test drive, toate echipate cu motoare Euro 6. Gama TG cu parte frontala modificata a facut o impresie buna din punct de vedere al functionalitatii, consumul fiind destul de bun pentru conditiile de trafic - intre 32 l/100 km si 41 l/100 km pentru TGS/TGX si 16 l/100 km (TGM) - drum combinat autostrada-drumuri regionale si sate, statiuni montane.
In conditiile in care tarifele de transport sunt tot mai mici, iar costurile posesorilor de flote, tot mai mari, fiecare litru de motorina consumat in minus face diferenta in alegerea unei marci sau a alteia, astfel ca batalia producatorilor de camioane se duce mai ales in aceasta directie. Dupa ajustarea cu precizie a injectiei si evacuarii noilor motoare Euro 6, Mercedes-Benz a „umblat” si la sofer, unul dintre factorii cei mai importanti in obtinerea unui consum de combustibil cat mai mic.
DAF a lansat la Salonul de Autovehicule Comerciale de la Birmingham noile LF (pentru distributie, cu masa totala maxima autorizata de 7,5-19 t) si CF (pentru diverse aplicatii de transport, de la regional la activitati dificile in santier, cu greutate totala de peste 18 t sau de peste 44 t in combinatii), ambele cu aerodinamica imbunatatita, sasiu, tren de rulare si design interior/exterior noi, asemanatoare celor ale recent lansatului XF, si cu propulsoare Paccar Euro 6 de 150-510 CP. CF cu motor MX-13 va intra in productia de serie in iunie, CF cu motor MX-11, in toamna, pentru ca la inceputul anului viitor gama sa fie completata printr-o versiune cu motor PX-7. Iar productia noului LF va incepe in ultimul trimestru al lui 2013.
Inaltimea sa Printul de Orange a dat startul productiei noului DAF XF cu motor Euro 6, pentru a carui dezvoltare, inclusiv pregatirea centrelor de productie din Eindhoven (Olanda) si Westerlo (Belgia), s-a investit circa un miliard de euro. Este, de altfel, asa cum a declarat si Harrie Schippers, ...
Volvo a lansat la Salonul de Autovehicule Comerciale de la Birmingham noul FM, care va intra in productia de serie in septembrie si care, la fel ca predecesorul sau, permite un transport eficient si acopera necesitatile unui mare numar de clienti, fiind usor de personalizat datorita noilor configuratii de axe, flexibilitatii mai mari a sasiului si interfetelor ce permit carosarea mai usoara. Camionul se mai remarca prin manevrabilitatea sporita si greutatea proprie redusa - care il fac o buna optiune in special pentru transportatorii de marfuri vrac sau in cisterne - dar si siguranta si confortul interior sunt la un nivel inalt.