CAMIOANE
Luna trecuta, Mercedes-Benz a incheiat oficial campania de trecere la Euro 6 prin alinierea la norme si a modelelor SLT. Alaturi de Actros, deja cunoscut printre transportatorii agabaritici si alte companii care activeaza in transporturile grele, producatorul german a prezentat in premiera si Arocs SLT. Chiar daca transporturile speciale sunt domenii de nisa, cu comenzi care nu depasesc 100 de camioane pe an, reprezentantii Mercedes-Benz spera sa creasca acest prag, in contextul unei perioade bune in ceea ce priveste dezvoltarea acestor segmente, mai ales in Germania.
Desi la o prima vedere poate parea greoi, dupa ce petreci ceva vreme cu noul G 410, acesta se dovedeste a fi chiar compact. Cu motorul Scania Euro 6 de generatia a doua, producatorul suedez a etalat noua versiune de 410 CP, cu functie Eco-Roll si o noua cutie de viteze, care se remarca printr-un consum foarte mic de carburant.
Este binecunoscut faptul ca viteza costa si daca mergi mai incet esti mai economic. Scania a avut aceeasi abordare cand a proiectat noul G 410 cu Eco-Roll si cruise-control optimizat cu conexiune GPS.
Chiar daca a pierdut „la mustata” titlul de Camionul Anului 2014 in fata Volvo FH, noul DAF XF105 se bucura de o mare apreciere in randul transportatorilor, fiind deja vandut foarte bine in varianta Euro 5 in 2013. Dupa umplerea capacitatii de productie pana la sfarsitul anului pentru XF105 Euro 5, DAF a inceput campania de promovare a noilor generatii de distributie - CF si LF - care se vor produce numai cu motorizare Euro 6.
Revista Trucker a organizat in septembrie Euro Truck Test 2013, la care au fost invitati si alti jurnalisti colaboratori de la mai multe reviste din Europa. La start s-au aliniat noile camioane Euro 6: DAF XF, Iveco Stralis Hi-Way, MAN TGX si Scania Streamline au infruntat Actros.
Gerhard GRÜNIG