CAMIOANE
Ca o traditie inceputa in urma cu patru ani, juriul International Truck of the Year a organizat si la editia din 2015 a Solutrans, care a avut loc la sfarsitul lui noiembrie la Lyon, un test comparativ cu camioane care folosesc diferite tehnologii de propulsie alternativa la diesel. Iveco a participat cu trei camioane Eurocargo de distributie pe gaz natural comprimat (unul cu cutie automatizata si doua cu cutie manuala), Renault Trucks a adus tot un camion pe gaz - o autogunoiera imprumutata pentru testul demonstrativ de la un client - Scania a fost reprezentata tot de un camion pe gaz, iar Mitsubishi Fuso a adus doua Canter, unul hibrid si unul complet electric. Testul nu a urmarit o comparatie intre modelele prezentate, de altfel si foarte diferite, ci mai ales evolutia acestor tehnologii de propulsie alternativa, care tind sa devina realitate pe an ce trece.
Toti producatorii de camioane fac eforturi sa scada cat mai mult consumul de combustibil la noile motoare Euro 6. Si pana la un nou „refresh” al gamei grele Mercedes-Benz a scos pe piata noua generatie a motorului OM 471, primul din familia de motoare Euro 6 lansata in 2011. Gratie unui nou sistem de injectie, care permite cresterea presiunii de injectie de pana la 2.700 bari, unui design asimetric al turbosuflantei care controleaza gazele de evacuare si unui nou sistem de control al EGR, Actros ofera utilizatorilor un cuplu motor mai mare si mai extins, in conditiile unui consum mai mic cu pana la 3% si cu performante dinamice mai bune.
Pe 19 octombrie, Mercedes-Benz a anuntat, in cadrul unei conferinte de presa organizate la Berlin, rezultatele „Efficiency Run 2015“, desfasurat la inceputul lui iulie, si al carui scop principal a fost sa demonstreze ca nu doar motorul, ci configurarea camionului in ansamblu influenteaza consumul de carburant si implicit emisiile de noxe. Partenerii de test au fost companiile DB Schenker, Große-Vehne si Elflein, iar inginerii Dekra au supravegheat indeaproape organizarea acestuia, stabilind conditiile de desfasurare si realizand masuratorile si evaluarea rezultatelor.
Cu design compact, cuplajul turbo retarder (Turbo Retarder Clutch) este usor si ajuta si la manevrarea cu precizie a ansamblurilor grele la viteze mici. Fie ca transporta materiale vrac care se pot deplasa in timpul transportului sau un autosasiu care tracteaza o remorca foarte incarcata, camionul poate rula intr-o treapta ridicata de viteza fara teama ca ambreiajul s-ar putea uza. Folosirea unui cuplaj turbo retarder permite folosirea unor rapoarte de transmisie mai lungi, ceea ce reduce nivelul zgomotului si consumul de combustibil.