CAMIOANE
Freightliner Inspiration echipat cu Highway Pilot este primul camion autonom care primeste licenta de circulatie pe drumurile publice din Statul Nevada. Spre deosebire de experienta de pe o autostrada noua din Berlin care urma sa fie deschisa circulatiei publice, americanii au pus la punct cadrul legal prin care camioanele autonome pot circula liber pe autostrada, cu conditia ca in cabina sa se afle un sofer profesionist, iar acesta sa beneficieze de un buton de oprire a pilotului automat pentru a prelua controlul vehiculului ori de cate ori considera ca e nevoie. Lansarea Freightliner Inspiration Truck nu putea avea loc decat intr-un decor marcat de „inspiratie” istorica: hidrocentrala Hoover Dam, care alimenteaza cu energie electrica cel mai luminat loc de pe planeta: Las Vegas.
Cea de-a doua noutate prezentata de Daimler Trucks North America (DTNA) la Las Vegas a fost „SuperCamionul” Freightliner, care consuma numai 19 l/100 km, cu o incarcatura de 16,6 t, la o viteza medie de rulare de circa 100 km/h. Camionul viitorului include toate tehnologiile menite sa creasca eficienta incarcaturii cu 115% fata de modelul de serie Freightliner Cascadia lansat in 2009: propulsie hibrida, aerodinamica maxima atat in ceea ce priveste caroseria autotractorului, cat si pe cea a semiremorcii, anvelope economice, sisteme de alimentare cu energie fotovoltaica etc. Unele dintre aceste echipari au fost deja introduse in noua serie Cascadia (2013), in timp ce altele nu sunt inca fezabile pentru a fi introduse in uz.
In prima luna a anului, Scania Norvegia a organizat „Scania Winter”, un fel de „Sarbatorile zapezii”, intr-una dintre cele mai renumite statiuni din Norvegia, Trysil, situata la circa 200 km de Oslo, protagoniste fiind 16 camioane Scania cu diferite configuratii, de la autotractoare cu motoare de 520 sau 730 CP pana la autosasiuri 6x6 si 8x4 sau masini specializate pentru stins incendii, cu bene basculabile, macarale, platforme de transport agabaritic, pluguri de zapada, etc. „Regalul” a fost completat de doua camioane militare 4x2, produse in 1992 si inca in stare excelenta de functionare.
Competitia anuala European Truck Challenge este un eveniment de exceptie, pentru ca nu isi propune doar sa nominalizeze un „rege al soselelor“, ci si sa masoare cu acuratete performantele camioanelor testate si sa puna la dispozitia operatorilor cifre concrete. Nu trebuie pierdut insa din vedere faptul ca toate vehiculele inscrise in competitie sunt performante si, in plus, ceea ce conteaza foarte mult in momentul luarii deciziei de a cumpara un anumit camion sau altul este relatia personala cu dealerul.
Pentru a elimina „variabilele“ din concurs, gazdele evenimentului - revistele ETC si DVZ - au facut cateva aranjamente speciale.
DAF CF este la acest moment unul dintre cele mai bune camioane din gama grea, folosit insa pentru transport pe distante medii, care nu ofera acelasi confort ca modelele cu motoare mari si cabine super spatioase. Pentru a convinge juriul International Truck of the Year ca merita titlul de Camionul Anului 2015, departamentul de comunicare al DAF Trucks a invitat membrii juriului la un test extensiv in jurul orasului Rotterdam. Vehiculele oferite nu au fost modele special pregatite din fabrica pentru un consum cat mai mic, ci masini specializate din curtile clientilor, pentru a demonstra performantele noii game DAF CF in conditii reale de exploatare.