TRANZIT

Solutii alternative pentru criza de soferi
Created on Wednesday, 24 April 2019 14:04 / Written by Cristiana Sandulescu

Desi se discuta de mai bine de un an de acutizarea crizei de soferi la nivel european, care afecteaza din ce in ce mai mult si carausii romani, nu s-a facut aproape nimic in plan legislativ national pentru a permite atragerea de soferi din spatiul extra-comunitar. Proiectul de ordin de ministru care ar fi permis examinarea pentru obtinerea certificatului de formare profesionala continua in limbile engleza, rusa si spaniola a fost oprit la dezbaterea publica, pentru a fi extins si pentru certificarea initiala, insa aici lucrurile sunt mai complicate si s-au cam blocat. Intre timp, transportatorii romani gasesc solutii prin care sa-si pastreze soferii pe care ii au, oferindu-le pachete salariale atractive, alte avantaje pentru ei si membrii familiei, dar si posibilitatea de a deveni mici antreprenori, cu care sa lucreze ca subcontractori directi.

Exporturile cresc putin, importurile explodeaza
Created on Wednesday, 24 April 2019 14:01 / Written by Beatrice Zavoeanu

In perioada 20 martie-18 aprilie 2019, exporturile inregistrate de barometrul TimoCom au crescut, insa nesemnificativ, comparativ cu luna anterioara, in paralel cu o majorare evidenta a importurilor.
Cele mai mari cresteri ale expedierilor, in relatiile legate de Romania, s-au inregistrat in Bulgaria, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 12/88, fata de 7/93, cu o luna in urma, in Polonia si Franta, unde s-a ajuns de la 8/92 si 17/83, luna trecuta, la 13/87, respectiv 21/79. De cealalta parte, cele mai accentuate scaderi au fost inregistrate pe Cehia (de la 11/89 luna trecuta la 5/95), Italia (de la 15/85 la 11/89) si Ungaria (de la 16/84 la 15/85).
In ceea ce priveste intrarile inregistrate pe bursa TimoCom, cele mai mari cresteri au fost raportate pe Bulgaria, unde s-a ajuns la 60/40, de la 42/58, cu o luna in urma, pe Italia (de la 39/61, cu o luna in urma, la 53/47) si pe Austria (de la 16/84 la 27/73).

Furnizorul de solutii pentru transportatori UTA anunta in premiera integrarea taxelor de drum din Germania in dispozitivul de bord UTA OneĀ®
Created on Wednesday, 24 April 2019 13:59 / Written by Trafic Media

• UTA ONE® este prima solutie EETS care integreaza si Germania, acoperind noua contexte de taxare pentru opt tari europene cu o singura unitate de bord
• Camioanele clientilor UTA vor putea din 16 aprilie achita fara numerar si taxele de drum din Germania
Compania UTA (UNION TANK Eckstein GmbH & Co. KG), unul dintre leaderii euro­peni in carduri de combustibil multi-brand si solutii pentru taxe de drum, anunta in premiera integrarea contextului de taxe de drum din Germania in solutia sa interoperabila UTA One®.
UTA One® este un dispozitiv de bord (OBU) pentru Serviciul Electronic Euro­pean pentru Taxe de Drum (EETS), noul standard european la care se aliniaza toate statele membre.
UTA One® are in prezent cea mai mare acoperire in Europa.

Transportatorii isi crediteaza prea mult beneficiarii
Created on Wednesday, 24 April 2019 13:57 / Written by Aurora Negutu

Prezent la conferinta organizata de Tranzit in aprilie la Suceava, consultantul Decebal Popescu a atentionat asupra faptului ca diminuarea profitului transportatorilor este generata de modul in care acestia, fara voia lor, isi crediteaza beneficiarii prin prisma termenelor de plata prelungite

Volumul capitalului uman disponibil la nivelul UE este de 220 de milioane, din care 5% (11 milioane) reprezinta forta de munca din transporturi. „Asta inseamna o voce puternica ce ar trebui sa aiba un cuvant de spus in fata autoritatilor, atata vreme cat sustinem un principiu corect“, a explicat Decebal Popescu. Transportul rutier are o pondere ridicata in totalul transporturilor efectuate la nivel european, cu 77%, urmat de transportul pe cale ferata (17%) si 6% pe caile navigabile continentale.

Adoptarea tahografului inteligent e iminenta. Noul sistem, imposibil de pacalit
Created on Wednesday, 24 April 2019 13:53 / Written by Cristiana Sandulescu

Obligativitatea echiparii tuturor camioanelor noi cu tahograf inteligent va intra in vigoare din 15 iunie 2019. Noul sistem, care va asigura o verificare mai riguroasa si mai eficienta a respectarii timpilor de conducere si de odihna, va fi imposibil de fraudat, intrucat va transmite in permanenta semnale catre receptorii montati pe vehiculele institutiilor de control aflate in proximitate. Cum manipularea incorecta sau chiar fraudarea aparatului tahograf se afla in topul abaterilor constatate la controalele in trafic, introducerea tahografului inteligent pare indreptatita. Dotarea institutiilor de control din toata Europa cu logistica necesara interactiunii cu tahograful inteligent nu se va putea face insa peste noapte, astfel ca, intr-o prima faza, in trafic se va verifica doar echiparea cu noul aparat, controlul urmand sa fie facut dupa modelul clasic.


Subcategories



Page 33 of 306