Transport Persoane
Varful de gama al familiei Setra TopClass 500, autocarul etajat S 531 DT, este un etalon de siguranta si confort, fiind echipat cu sisteme de asistenta disponibile in premiera pentru industria de transport calatori. Mai mult, vehiculul doboara toate recordurile in materie de aerodinamica si consum de combustibil, fapt dovedit cu prilejului test-drive-ului de 2.000 km de la Berlin la Tallinn, desfasurat la inceputul lui martie de membrii juriului „Bus and Coach of the Year“.
In contextul exercitarii de catre Romania a Presedintiei Consiliului Uniunii Europene, Ministerul Transporturilor, in colaborare cu Consiliul European pentru Siguranta Transporturilor (ETSC), a organizat Conferinta Internationala de Siguranta Rutiera, cu tema „Bune practici si experiente din cadrul proiectului PIN“. Evenimentul, care a avut loc in perioada 20-21 martie 2019 la Bucuresti, la Palatul Parlamentului, a reunit reprezentanti ai Comisiei Europene (CE), ai autoritatilor nationale, mediului privat de afaceri, ONG-urilor si ai altor reprezentanti interni si internationali din domeniu.
Otokar este prezent pe piata romaneasca de multi ani, fiind reprezentat de diferiti dealeri, care, de-a lungul timpului, au avut si perioade bune, si mai putin bune in vanzari. A lipsit insa constanta, dar si forta financiara pentru unii dintre furnizori pentru a sustine cu servicii post-vanzare competitive produsele plasate pe piata. Acum, odata cu livrarea flotei de 400 de autobuze Kent catre Societatea de Transport Bucuresti, Otokar Otomotiv a intrat direct pe piata si doreste sa dezvolte, pe langa transportul urban, segmentele intercity si turistic. Despre planurile Otokar Otomotiv in Romania am discutat cu Denis Toublanc, Marketing Director Otokar Europe SAS France.
Desi reteaua de statii de distributie a gazului natural comprimat (CNG) la nivel national abia acum se construieste, au existat deja mai multe pionierate ale operatorilor de transport - marfa si calatori - care au decis sa investeasca in tehnologia pe gaz natural nu doar din ratiuni ecologice, cat mai ales economice. Pe principiul „Oul sau gaina?“, pontentialii dezvoltatori de statii de alimentare pe gaz nu s-au mobilizat pana acum sa investeasca in aceasta directie, pe motiv ca nu au piata de desfacere, iar transportatorii au evitat sa se orienteze catre gazul natural, din lipsa de surse de alimentare. Presiunea pe reducerea poluarii la nivel global este insa mare, astfel ca tehnologiile de propulsie alternativa nu mai sunt un moft, ci devin obligativitate.
MAN Truck & Bus a incheiat un an record pentru divizia de autobuze si autocare, care a primit comenzi pentru nu mai putin de 8.310 unitati si a vandut 7.204 vehicule. Astfel, 2018 este cel mai bun al doilea an din istoria companiei si cel mai benefic de dupa criza economica. „In ultimi ani am reusit sa dezvoltam segmentul de transport de calatori, care, din stadiul de «copil-problema» a crescut intr-o afacere infloritoare“, a declarat Göran Nyberg, membru in consiliul de administratie MAN pentru Vanzari si Marketing. „In 2018, cifra de afaceri pe piata europeana a ajuns la 14,5%. Clientii apreciaza calitatea si siguranta vehiculelor, dar si raportul calitate-pret si serviciile post-vanzare.“