Transport Persoane
Falimentul celei mai vechi firme de turism din lume, Thomas Cook, se estimeaza ca va genera un efect de domino in industria europeana de turism. Operatorul britanic a anuntat intrarea in faliment la sfarsitul lui septembrie, lasand in urma datorii de 1,7 miliarde de lire sterline si 600.000 de turisti blocati in vacante in diferite destinatii din toata lumea. Desi realiza o cifra de afaceri uriasa, de 10 miliarde de lire sterline/an, Thomas Cook era afectat de concurenta puternica de pe piata, dar si de mediul economic nesigur, determinat de deprecierea lirei, in contextul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeana.
Transportul de calatori a cunoscut in ultimul an o tendinta de crestere. In contextul incertitudinilor care au planat deasupra liniilor regulate nationale, multi operatori s-au orientat catre alte segmente de piata, cum ar fi turismul sau transportul de angajati. Criza de soferi ramane principala problema, mai mare sau mai mica, in functie si de regiune, iar companiile incearca sa isi pastreze angajatii cu salarii atractive si alte bonusuri. In paralel, reducerea costurilor este, de asemenea, o prioritate.
Conform evidentelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in Romania, in primele noua luni ale lui 2019 au fost inmatriculate 816 autobuze si autocare noi, alte 1.091 de unitati second-hand au fost importate din Uniunea Europeana si 711 rulate au fost tranzactionate pe piata interna.
Cele mai multe vehicule noi, in primele trei trimestre ale lui 2019, au fost vandute de Otokar (313 autobuze), ca urmare a livrarii pentru STB. Locul al doilea este ocupat de Isuzu, cu 143 de unitati, iar locul al treilea, de italienii de la Menarini-bus, cu 95 de unitati livrate, conform DRPCIV.