Transport Persoane

Fabrica noua, pentru dublarea productiei
Created on Monday, 02 March 2020 09:14 / Written by Cristiana Sandulescu
Aveuro International a fabricat anul trecut 200 de microbuze, dintre care aproximativ 65 au fost livrate pe piata locala, iar restul au mers la export. Dupa mutarea intr-o fabrica noua, carosierul prahovean si-a propus sa inchida 2020 cu nu mai putin de 400 de unitati vandute. Pe langa modelele clasice de microbuze, Aveuro are in faza de proiect si versiuni cu capacitati mai mari de transport, construite pe sasiu Mercedes-Benz Atego si pe Iveco Daily de 6,5 t.
Eurolines, dupa vanzarea componentei de turism catre DerTour
Created on Monday, 02 March 2020 09:13 / Written by Cristiana Sandulescu
Grupul Eurolines a vandut integral componenta sa de turism catre DER TouristikGmbH, in toamna anului trecut, astfel ca toata activitatea derulata sub umbrela TUI TravelCenter a fost preluata de Dertour Romania. Ce a ramas in curtea Eurolines si care sunt planurile pentru perioada urmatoare am aflat chiar de la Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines.
 
Tranzit: Cum ati luat decizia de a restructura grupul Eurolines si de a vinde componenta de turism catre DerTouristik (DerTour)?
Este nevoie de solutii practice pentru transportul elevilor
Created on Thursday, 30 January 2020 10:57 / Written by Cristiana Sandulescu

Problema transportului elevilor care nu pot fi scolarizati in localitatea de domiciliu a starnit intreaga polemica din jurul abrogarii OUG 51/2019, cu toate neajunsurile pe care acest lucru le-ar putea genera. Dar oare aceasta este solutia?
Este adevarat ca programul national de transport regulat, in vigoare la acest moment, nu acopera toate localitatile din tara, fiind ramase „in aer“ sate izolate, care nu pot asigura un flux de transport sustenabil din punct de vedere comercial. Chiar si acolo unde exista transport, sunt situatii unde oferta nu este potrivita cu orarul scolar al elevilor pentru mersul la scoala si inapoi. In plus, HG 863/2016, pentru aprobarea metodologiei de calcul si stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport destinat elevilor, a pus in dificultate numerosi carausi, care, in conditiile practicarii tarifelor impuse prin lege, nu ar fi reusit sa isi acopere costurile de operare, astfel ca au decis sa gaseasca alternative pentru a „ocoli“ prevederile hotararii de guvern.

Atribuirea directa catre operatorii de stat, un concept pagubos
Created on Thursday, 30 January 2020 10:55 / Written by Cristiana Sandulescu

Soarta transportului de persoane prin servicii regulate, asa cum il stim de aproximativ 25 de ani incoace, sta in decizia Curtii Constitutionale cu privire la Legea de asumare a raspunderii Guvernului pe modificari substantiale ale legislatiei in domeniul transporturilor judetene. Daca OUG 51/2019 va fi abrogata si legea 328/2018 va fi „repusa in drepturi“, atunci intreg transportul judetean va fi adus in sfera serviciilor de utilitate publica. Atribuirea traseelor nu se va mai face pe criterii concurentiale, iar operatorii privati nu vor mai avea acces decat la „resturile“ de la masa companiilor de transport public. Despre efectele abrogarii OUG 51/2019 si despre viitorul transportului de calatori am discutat cu senatorul Vasile Toma.

Fiscalizarea in domeniul „ride sharing“ ramane inca neclara
Created on Thursday, 30 January 2020 10:54 / Written by Cristiana Sandulescu

Reglementarea domeniului de „ride sharing“, mult asteptata de catre jucatorii din industrie, era inevitabila, in contextul cererii in crestere din partea consumatorilor pentru servicii moderne si solutii digitale de intermediere a transportului de persoane. Mai raman, insa, aspecte care trebuie lamurite, in special din punct de vedere fiscal, este de parere Anca Ghizdavu, manager Taxe Directe in cadrul Deloitte Romania.
Astfel, OUG 49/2019 stabileste obligativitatea obtinerii unui aviz tehnic, anual, de la Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (actualmente integrat in MTIC), de catre platformele digitale de intermediere utilizate intre transportatori si pasageri, obtinerea unei autorizatii pentru operatorii de transport alternativ, utilizarea caselor de marcat pentru plati in numerar, emiterea de facturi pentru platile cu cardul etc. Totodata, ordonanta stabileste obligatia operatorului nerezident al platformei digitale sa detina, pe toata perioada in care desfasoara activitati de intermediere a transportului alternativ, o sucursala in Romania, pentru a fi reprezentat in fata autoritatilor romane. Pentru jucatorii deja existenti pe piata, termenul initial de implementare a regulilor mentionate era 1 noiembrie 2019.


Subcategories



Page 4 of 91