Transport Persoane
HG 863/2016 pentru aprobarea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport pentru elevi sfideaza de trei ani rationalul si bunul simt, impunand operatorilor privati aplicarea, din septembrie 2017, a unui tarif de 1,74 lei/km, indiferent de regiunea geografica, topografie, perioada din an (vara sau iarna) ori alte conditii specifice. Metoda de calcul al acestui tarif maxim e cel putin indoielnica si este curios cum anumite societati de transport aflate in subordinea administratiilor locale au aprobate - chiar la aceasta ora - costuri de operare intre 7,5 si 9 lei/km, pentru care se dau compensatii de la bugetele locale, in timp ce pentru privati guvernul considera ca 1,74 lei/km sunt suficienti si, prin urmare, nu compenseaza nimic.
Rezultatele financiare din sectorul de transport urban se situeaza in 2018 sub valorile inregistrate in anul precedent. Chiar daca cifra de afaceri totala neta a fost peste nivelul din 2017, profitul net realizat de operatorii de transport a fost in scadere cu 25%. Anul trecut au fost finalizate multe achizitii de autobuze, iar alte licitatii sunt in curs de desfasurare, majoritatea cu finantare europeana, dar nu numai. In aceste conditii, previziunile pentru viitor sunt optimiste.
Primaria Capitalei a semnat contractul pentru achizitia a 130 de autobuze Mercedes-Benz Citaro cu sistem de propulsie hibrid diesel electric. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 de lei, fara TVA. Finantarea provine de la Administratia Fondului pentru Mediu, in cadrul „Programului privind imbunatatirea calitatii aerului si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, utilizand autovehicule mai putin poluante in transportul public local de persoane“.
Primaria orasului Turda a receptionat primele sapte autobuze electrice din totalul de 20 de unitati cuprinse in contractul de achizitii de mijloace de transport ecologice din Planul de Mobilitate Urbana. Contractul a fost castigat de catre compania ceha de autobuze electrice SOR Libchavy s.r.o., al carei importator in Romania este Anadolu Automobil Rom. Calendarul prevede ca toate cele 20 de autobuze sa fie livrate pana la sfarsitul acestui an.
Cele doua tipuri de autobuze electrice care vor circula in Turda sunt SOR EBN 9,5 si SOR EBN 11 - cate 10 unitati din fiecare model. O caracteristica interesanta este aceea ca modulul de acumulatori si motorul electric sunt instalate intr-un compartiment special, separat de cel al pasagerilor. Astfel, echilibrul termic se realizeaza in conditii optime, independente de conditiile oferite calatorilor. Motorul este de tip asincron, racit cu lichid, si are o putere de 120 kW si un cuplu motor maxim de 968 Nm disponibil pe toata plaja de turatii. Bateriile, de 172 kWh, pot asigura o autonomie urbana de 250 km. Vehiculele sunt echipate cu sisteme performante de monitorizare cu camere de luat vederi, precum si cu prize de incarcare tip USB pentru echipamente electronice.
FlixMobility GmbH, compania-mama a platformelor de servicii de mobilitate FlixBus si FlixTrain, a incheiat in prima jumatate a acestui an noi parteneriate de finantare. Capitalul atras va fi utilizat pentru a sustine extinderea la nivel global, dar si pentru lansarea unui serviciu nou, FlixCar, o platforma de ride sharing care va completa serviciile existente FlixBus, FlixTrain si platforma FlixCharter.
Pentru 2020, compania isi propune sa aduca autocarele verzi pe pietele din America de Sud si Asia. In ceea ce priveste brandul FlixTrain, trenurile verzi vor fi extinse in noi tari din Uniunea Europeana, odata cu liberalizarea pietei feroviare in 2020.