Transport Persoane
Anadolu Isuzu a lansat in 2019 trei modele cu sisteme de propulsie alternativa: Novociti Volt si Citivolt 12, ambele cu motorizare electrica, si Interliner 13 CNG. Acesta din urma va fi disponibil din trimestrul al treilea al 2020, in timp ce vehiculele electrice vor putea fi comandate din 2021.
Novociti Volt va avea baterii Li-ion de 200 kWh si o autonomie de 270 km. Vehiculul va fi prevazut cu panouri solare pe plafon, ce vor produce energie suplimentara pentru utilizatorii auxiliari, economisind astfel energia din baterii. Citivolt va avea un pachet de baterii de 230 kWh, fiind garantat pentru distante de pana la 300 km. Ambele modele vor fi prevazute cu sisteme inteligente de numarare a pasagerilor, monitoare, sisteme de detectare a atentiei soferului, alcoolmetru, urmarire a unghiului mort, Wi-Fi etc.
Karsan propune pietei europene trei vehicule din gama proprie: autobuzul urban de 8 m lungime Atak, autocarul Star, de asemenea de 8 m, si mini autobuzul Jest, de 6 m lungime.
Karsan Jest este propulsat de motorul Fiat Powertrain (FPT) F1C, cu patru cilindri in linie, ce dezvolta 126 CP si are cuplul motor maxim 320 Nm. Cutia de viteze este manuala, cu 6+1 trepte, iar suspensia mecanica este independenta atat pe axa fata, cat si pe spate, pentru un plus de confort. Midibuzul dispune de un pachet generos de dotari optionale, ce include ESP, Inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri cu tenta de culoare, aer conditionat, conexiune Wi fi sau jante de aluminiu. Operatorii care doresc un vehicul cu transmisie automata au la dispozitie versiunea Jestronic.
Mercedes-Benz propune pentru transportul urban o gama completa de autobuze Citaro, in versiuni de la 10,5 la 18 m lungime si cu diferite motorizari: diesel, hibrid, electric, gaz natural (NGT).
Modelul electric eCitaro, intrat in productia de serie la inceputul lui 2019, este construit pe structura autobuzului conventional. Aspectul exterior este stilizat, fiind imprumutat de la conceptul Future Bus insa tehnologia de constructie e aceeasi. Partea superioara, unde sunt amplasate o parte din baterii, a fost preluata de la modelul NGT. Axa motoare ZF AVE 130 include doua propulsoare electrice a cate 125 kW fiecare, ce dezvolta o putere totala de 250 kW si un cuplu motor maxim de 970 Nm. Energia electrica este inmagazinata in baterii Litiu-ion de ultima generatie, avand o capacitate totala de stocare de 292 kWh. De remarcat greutatea proprie redusa a eCitaro, de 14,1 t, care permite o sarcina utila de 5,4 t si transportul a 75 de pasageri.
Otokar e Kent C, de 12 m lungime, a fost prezentat in premiera anul trecut, la UITP. Autobuzul este echipat cu axa electrica ZF AVE 130, cele doua motoare montate direct pe roti dezvoltand Impreuna 310 kW. Pachetul de baterii standard este alcatuit din 4 module a cate 7 baterii Li-ion fiecare, ce asigura o capacitate totala de stocare de 300 kWh si o autonomie maxima de pana la 300 km. Gratie unitatii performante de management al bateriilor si sistemului de racire pe baza de lichid, bateriile pot fi operate pe o plaja larga de temperaturi si au o durata de viata optima.
In familia Setra, cele trei game - MultiClass, ComfortClass si TopClass - acopera toate aplicatiile de transport interurban, international si turistic. Nu mai putin de sase modele - trei UL business si trei LE business - sunt disponibile pentru primul segment, in variante cu doua si trei axe, de la 12,2 la 14,6 m lungime.