PIATA
Pe 28 si 29 septembrie s-a desfasurat, pe circuitul de teste Goodyear din Colmar-Berg (Luxemburg), sub moto-ul „Be the best, drive the best“, prima editie a DAF International Driver Challenge, la care au participat castigatorii etapelor nationale din 18 tari, printre care si Gabriel Benga, din Romania. Marele trofeu i-a revenit, cu 582 de puncte din 800 posibile, belgianului Peter Jacobs, care s-a prezentat constant bine, fiind pe podium in cinci din cele sapte probe ale intrecerii, dintre care pe doua - Condus Economic si Verificarea inainte de pornirea in cursa - le-a si castigat. El a fost urmat de lituanianul Nerijus Vitkauskas, la distanta infima, de doua puncte, si de cehul Miroslav Svoboda, cu 535 de puncte. Gabriel Benga a avut si el o comportare constant buna si a castigat proba de Cuplare, fiind in final al saptelea in clasamentul general, cu 504 puncte.
Gabriel Benga are 45 de ani si conduce camioane din 1997, cand a inceput sa practice aceasta meserie la volanul unui DAF 3300. In 2003 el a pus bazele unei firme de transport, impreuna cu un cumnat de care s-a separat ulterior, cand a infiintat o alta firma, cu un var, pentru ca in 2011 sa infiinteze Yunga Logistics, din Brasov, in care este unic actionar. Aceasta detine 12 camioane, toate DAF, marca preferata pentru cabina spatioasa, dar si pentru ca managerul firmei le cunoaste deja bine, stie ce sa faca atunci cand apare o problema si mai ales ce sa faca pentru a preveni aparitia unor probleme, dar si pentru ca are o relatie foarte buna cu EVW Holding, de la care, cu o exceptie, a cumparat toate camioanele pe care le are. In plus, Gabriel Benga a participat la toate evenimentele organizate pana acum de dealerul DAF in Romania si chiar a castigat la o tombola o vizita la fabrica de cabine din Belgia. „E drept ca in timp am testat si alte marci. Dar inima mea ramane la DAF.“
Chiar daca nu a avut timp sa se pregateasca pentru finala internationala asa cum si-ar fi dorit, Gabriel Benga a beneficiat de sprijinul echipei EVW, si mai ales al trainerului Bogdan Mercas, care s-a deplasat la Brasov pentru un curs teoretic de condus economic si pentru a-i permite sa se acomodeze cu noul DAF XF. „Nu stiam ce probe vor fi in finala internationala“, explica Bogdan Mercas, „dar stiam ca va fi sigur una de condus economic, unde trebuia sa puna in aplicare toate cunostintele pe care le are despre cuplu, putere, turatiile de la care incep consumurile bune, turatiile intre care ai cuplu maxim. Asta deoarece DAF a redus turatiile la noul model, cuplul maxim incepe acum de la 900 rpm, in loc de 1.000 rpm la modelul vechi, deci abordarea este diferita, trebuie sa mergi putin mai sub-turat. Si cutia de viteze TraXon este putin diferita de AS Tronic de la camionul vechi, dezvolta in treapta a 12-a un cuplu mai ridicat decat in primele 11, ca sa incurajeze soferii sa stea cat mai mult in ultima treapta, si atunci si consumul e mai mic.“
In perioada 20 septembrie-19 octombrie 2019, exporturile inregistrate de barometrul TimoCom au crescut aproape nesemnificativ comparativ cu luna anterioara, in paralel cu o scadere accentuata a importurilor.
Cele mai importante majorari ale exporturilor pe relatii legate de Romania s-au observat cu Marea Britanie, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 19/81, fata de 12/88 cu o luna in urma, si Germania, unde s-a ajuns de la 14/86 luna trecuta la 20/80. De cealalta parte, cele mai importante scaderi s-au observat cu Polonia (de la 11/89 luna trecuta la 7/93), Austria (de la 13/87 la 8/92) si Ungaria (de la 11/89 la 7/93).
In ceea ce priveste intrarile inregistrate pe bursa TimoCom, cele mai mari cresteri au fost raportate in Cehia, unde s-a ajuns la 64/36, de la 56/44 cu o luna in urma, si Austria (de la 42/58 la 48/52). In acest timp, cele mai accentuate scaderi ale volumului de import s-au inregistrat in relatie cu Polonia, de la 73/27 cu o luna in urma la 17/83, si Bulgaria (de la 65/35 la 53/47).
Economia transporturilor din Germania a inregistrat o scadere a numarului de comenzi in cel de-al treilea trimestru din 2019 fata de aceeasi perioada a anului precedent. Trendul descendent a fost insa oprit - piata evolueaza la 94 de procente fata de nivelul anului precedent.
Firmele de transport din Germania au inregistrat o scadere a activitatii comerciale in cel de-al treilea trimestru din 2019 fata de aceeasi perioada a anului precedent. Din iulie pana in septembrie transporturile interne cu autocamionul din Germania au scazut cu 12 procente fata de aceeasi perioada a anului precedent. Insa trendul descendent conjunctural - constatat pana la mijlocul anului prin scaderea cererilor de servicii de transport inregistrate pe primul Smart Logistics System din Europa - s-a oprit, potrivit barometrului Timocon realizat pentru cel de-al treilea trimestru al lui 2019.