PIATA
Astfel s-ar putea descrie parcursul si denumirea firmei Rolling Tons, din Satu Mare, fondata de doi parteneri de afaceri care se gasesc si azi impreuna la conducerea ei si care, reinvestind an de an profitul, au reusit sa obtina rezultate financiare tot mai bune si sa ajunga la o flota de 30 de camioane si la un nume si o stabilitate care sa permita obtinerea de contracte avantajoase cu beneficiari din zona, in frunte cu Electrolux
CNH Industrial N.V. si-a anuntat intentia de a intra intr-un parteneriat strategic exclusiv cu americanii de la Nikola Corporation, pentru a grabi parcursul spre emisiile zero prevazute de Clasa 8 pentru camioane in America de Nord si Europa, prin adoptarea tehnologiei celulelor de combustibil. CNH Industrial, ca investitor Series D, va lua o parte strategica din Nikola, de 250 de milioane de dolari, din care 100 de milioane cash si 150 de milioane in servicii precum dezvoltarea produselor, inginerie de productie, asistenta tehnica si oferirea unor componente cheie pentru a accelera productia Nikola TWO si Nikola TRE. Camioanele Nikola cu emisii zero, propulsate de celule de hidrogen si de tehnologia bateriilor, vor intra in productie primele, iar modelul de afaceri al companiei prevede o premiera in aceasta industrie, o rata de leasing ce include vehiculele, service-ul, intretinerea si costurile pentru carburant, oferind predictibilitate pe termen lung in ceea ce priveste costurile totale de operare, care vor fi la nivelul celor aferente camioanelor diesel sau chiar mai mici.
Haldex este o companie din Suedia, cu o istorie de peste 100 de ani, care opereaza la nivel mondial cu reprezentante in 19 tari si dezvolta si ofera solutii fiabile si inovatoare ce imbunatatesc siguranta, dinamica vehiculului si sustenabilitatea mediului in industria vehiculelor comerciale globale. Firma este unul dintre principalii furnizori de solutii de frana si suspensie pentru camioane, remorci si autobuze si dezvolta tehnologie noua pentru vehicule electrice si autonome.
Consolidarea activitatilor Haldex in Europa Centrala si de Est a dus la numirea lui László Bak in calitate de reprezentant tehnic si de vanzari in Romania, Bulgaria si Moldova, avand ca responsabilitate sprijinirea distribuitorilor, atelierelor si flotelor. Acesta este de parere ca „experienta mea va sustine cu succes produsele si solutiile Haldex la toti participantii pe piata. Cred ca este foarte important sa dezvoltam reteaua de servicii si sa intensificam instruirile in limba locala, reprezentand Haldex la diferite evenimente din industria automotive din Romania, Bulgaria si Moldova.“
In timpul sezonului agricol, cand solicitari de transport de cereale sunt din plin, tarifele cresc pe masura. Anul acesta majorarea s-a simtit mai mult ca niciodata, in anumite perioade fiind si de 25% comparativ cu sezonul trecut, iar cresterea s-a datorat in mare parte lipsei disponibilitatii vehiculelor pe piata ca urmare a crizei de soferi. Mai mult, anumite firme mari, care efectuau transport specializat de cereale, precum Vlase International, au decis sa vanda masinile si sa renunte la acest segment, din lipsa unei continuitati a comenzilor si pentru ca tarifele sunt bune doar 1-2 luni pe an, restul fiind neacoperitoare. In plus, multi fermieri au ajuns sa faca acum transport integrat, dupa ce si-au facut silozuri pentru a „pandi“ preturi mai bune de comercializare a produselor si dupa ce au beneficiat de fonduri europene pentru achizitia de masini pentru nevoile proprii.
Potrivit MADR, in 2018 productia de grau a fost de 10,14 milioane de tone, cantitate care acopera satisfacerea nevoilor alimentare ale populatiei, nevoi care nu depind numai de existenta disponibilitatilor alimentare, ci si de cererea solvabila a populatiei.
In ceea ce priveste comertul international al Romaniei, in 2018 balanta comerciala a inregistrat un excedent de 5.191.000 t, diferenta dintre export si import fiind de aproximativ 922.183.000 de euro.