PIATA

Indicatori financiari constant buni si interes pentru diversificarea activitatii
Created on Wednesday, 28 August 2019 15:31 / Written by Petronela Badescu

Piata de carburant din Romania nu a cunoscut miscari semnificative in ultimii ani, marii furnizori fiind cam aceiasi, si la fel si marii transportatori. La umbra acestora din urma apar si firme de mai mici dimensiuni, unele dintre ele fondate de soferi profesionisti, dar ele lucreaza doar ca subcontractori, neavand acces direct la beneficiar, ceea ce face ca eventualele cresteri de volume sa fie trecute in contul putinilor operatori mari. Cel mai important dintre ei este Transpeco, firma aflata de cativa ani buni pe primul loc in topul operatorilor romani in functie de profit, si care si-a crescut usor, dar constant in ultimii ani volumele transportate, ceea ce se vede si in cifrele financiare relativ identice. Interesant insa pentru o firma specializata de asemenea dimensiuni este ca in ultimii ani aceasta a inceput sa se implice in noi tipuri de transport, de la bitum si kerosen la marfuri generale, iar pe viitor, in ton cu tendintele pietei, in transport de CNG si LNG.

Extra capacitate de transport cu un consum redus
Created on Wednesday, 28 August 2019 15:28 / Written by Marilena Matei

MAN a decis inlocuirea motorului D20, pe EGR, cu unul nou, „SCR-only”, care aduce un plus de sarcina utila de 230 kg si o eficienta crescuta. Motorul construit de la zero in conformitate cu cele mai actuale tehnici de programare si testare aduce si un alt avantaj competitiv: disponibil in trei variante de putere - 330, 360 si 400 CP - D15 acopera locul gol lasat de D20, care se limita la o putere maxima de 360 CP, in timp ce D26 incepea de la 420 CP. Varianta de 400 CP este foarte solicitata pentru unele aplicatii din constructii si pentru cele de uz municipal, unde de regula se transporta sarcini variabile si exista parcurs de circa 50% pe gol. Motorul mai mic aduce un plus de economie de combustibil, este foarte silentios si, pentru soferii care nu accepta plusul de economie in dauna performantei, MAN a adaugat la cutia de viteze ZF TraXon, disponibila acum si pentru gama medie, un mod de conducere „Performance”, menit sa creasca viteza la plecarea de pe loc, mai ales in trafic urban, unde toti soferii sunt contra cronometru. Noile motorizari au fost acompaniate de trei sisteme de asistenta devenite disponibile pe gama TGS: Comfort Steering cu Steering Assist, Lane Return Assist, care readuce camionul pe banda de rulare in cazul in care soferul nu e atent, si ACC cu Stop&Go.

Ford Trucks continua expansiunea in Europa
Created on Wednesday, 28 August 2019 15:25 / Written by Cristiana Sandulescu

Asa cum a promis, Ford Trucks isi continua politica de extindere pe pietele europene, o atentie deosebita fiind acordata dezvoltarii retelei de service, pentru a veni in sprijinul operatorilor de transport international. Livrarile de F-Max au inceput de cateva luni, iar volumele cresc armonizat cu reteaua internationala after-sales. Si in Romania Ford Trucks a inregistrat rezultate foarte bune in ultimul an, distribuitorul Cefin Trucks dublandu-si cifra de afaceri realizata din vanzari. Estimarile sunt optimiste si pentru perioada urmatoare, iar obiectivul pe cinci ani este ca investitiile in after-sales sa atinga 20 de milioane de euro.

Flota proprie, cea mai buna optiune pentru un furnizor de banane
Created on Wednesday, 28 August 2019 15:23 / Written by Petronela Badescu

Transportul de produse proaspete este de multe ori mai sensibil si mai pretentios chiar decat cel de componente auto in privinta punctualitatii la livrare. Dar, daca in automotive exista numeroase firme romanesti cu experienta bogata, nu acelasi lucru se poate spune despre distributia de fructe. Acesta - alaturi de modelul firmei-mama Citronex, din Polonia - este motivul pentru care furnizorul de banane Yellow Fresh Fruits prefera sa lucreze preponderent cu flota proprie, care intr-un an de activitate a ajuns la 15 unitati si va fi extinsa in toamna cu inca 10, deci un ritm de crestere foarte rapid. Fara flota proprie e mai greu sa livrezi produse sensibile in conditii de calitate si punctualitate, ca sa nu mai vorbim de faptul ca uneori de sarbatori, cand vanzarile cresc, sunt greu de gasit subcontractori pentru ca soferii prefera sa aiba zile libere.

Transportul agabaritic cere precizie matematica
Created on Wednesday, 28 August 2019 14:49 / Written by Beatrice Zavoeanu

In conditiile in care transportatorii de marfuri generale, la prelata, se descurca tot mai greu din cauza preturilor neacoperitoare, restrictiilor impuse de statele vestice si lipsei de conducatori auto, nu e de mirare ca cei care activeaza pe o nisa precum cea a transporturilor agabaritice sunt tot mai tematori in pasii pe care ii fac, ezitand sa mai investeasca in trailerele deloc ieftine, adesea fiind nevoiti sa bata in retragere. In acest context, au supravietuit in ultimii ani, si chiar s-au extins, cei care au putut sa isi faca un plan de bataie pe termen lung, avand la baza o educatie economica, cei care au stiut sa isi calculeze punctual tarifele pe fiecare cursa speciala, cu marjele de rigoare impuse de un domeniu imprevizibil, si mai ales cei care si-au eficientizat activitatile din ograda proprie. Venim aici cu exemplul companiei Emy&Laura Spedition, din Targu-Mures, care, avand la carma un olimpic la matematica-informatica, si-a creat propriile programe informatice pentru calculul de preturi pe baza unor indicatori, dar si programe de eficientizare a activitatilor, cu focus pe ideea ca „din neatentie se poate cheltui foarte mult, insa cu o atentie sporita se poate economisi foarte mult“. La fel, completarea parcului auto cu ansambluri in toate configuratiile a fost gandita in mod continuu, pentru a satisface cerintele pietei si ale clientilor si a nu fi nevoit sa raspunda „nu se poate“, intelegand in acelasi timp ca o investitie de peste 600.000 de euro intr-un singur ansamblu - cel mai mare si diversificat al companiei - chiar daca nu se poate amortiza foarte curand, poate atrage cu usurinta volume de transport pentru ansamblurile de dimensiuni medii si mici.



Page 21 of 232