PIATA
Danemarca este una dintre tarile europene cele mai riguroase privind neregulile manifestate de transportatorii rutieri straini pe teritoriul ei, in special in ceea ce priveste detasarea transnationala a soferilor. In 2020, regulile sale vor deveni din ce in ce mai stricte, cu sanctiuni mari pentru cei care le incalca, arata Trasporto Europa. Din ianuarie, Guvernul si Parlamentul au convenit noi reguli privind aplicarea salariului minim danez soferilor straini care desfasoara activitati de cabotaj pe teritoriul danez. Aceste reguli au fost sugerate de asociatia de transportatori DA si uniunea FH.
Confcommercio arata in Observatorul Conjunctural al Transportului ca anul trecut circulatia marfurilor in Italia a inregistrat o crestere generala de doar 0,5%, intre modalitatile de transport doar varianta rutiera manifestand o crestere. Astfel, 2019 confirma incetinirea ritmului de crestere a transportului italian de marfa din ultimii patru ani, cresterea procentuala scazand de la 4,1% in 2016 la 3,4% in 2017 si 1,2% in 2018, pana la 0,5% in 2019, aproape de stagnare.
Inspectoratul Norvegian pentru Munca a suspendat activitatile companiei de transport Kreiss pe intreg teritoriul national, incepand cu 20 ianuarie 2020, din cauza dumpingului social, respectiv a platii soferilor sub nivelul minim local. Potrivit asociatiei de transport rutier norvegian Leta, citata de Trasporto Europa, compania din Letonia platea soferii cu echivalentul a 24 de coroane pe ora (2,34 euro/h), fata de salariul minim de 175,95 de coroane/h (17,81 euro/h). In prima faza, Autoritatea a solicitat clarificari companiei letone, care insa nu a oferit imediat raspunsuri. Apoi a decis sa-i suspende activitatea. Intr-o declaratie publica, CEO-ul Kreiss, Andrejs Kuznecovs, a declarat ca salariile angajatilor sai in Norvegia sunt conforme cu legile locale, adaugand ca a furnizat documentatia solicitata. Prin urmare, suspendarea ar trebui sa dureze cel putin pana la finalizarea examinarii acestei documentatii. Kreiss are in prezent 2.914 de angajati, inclusiv 2.437 de soferi care opereaza in transport rutier international.
Iveco a livrat prima flota de 5 camioane Stralis NP propulsate cu biometan pentru centrul logistic Lidl din Somaglia (nordul Italiei). Vehiculele sunt rodul colaborarii dintre Iveco, LC3 Trasporti si Edison si reprezinta o premiera in domeniul retailului si distributiei in masa din Italia.
Astfel, cele 5 Iveco Stralis NP CNG, de 460 CP, au fost adaptate pentru a fi propulsate de biometan, un biocombustibil regenerabil, care reduce emisiile de doixid de carbon cu 95% comparativ cu alte tipuri de carburanti.
In conditiile unei piete de vehicule grele noi care a scazut cu 8% fata de 2018, MHS Truck & Bus a si-a crescut cota cu 0,8%. In total s-au vandut 1.270 de camioane si autobuze noi si rulate, cele mai solicitate modele fiind camioanele de constructii si specializate. Distribuitorul MAN in Romania a inregistrat si o crestere a numarului de intrari in service cu 13,2%, numarul contractelor de service fiind de doua ori mai mare. Rezultatele excelente i-au adus MHS Truck & Bus premiul de importator al anului acordat de MAN Truck & Bus SE (sud-estul Europei), respectiv Locul I la nivel national in topul firmelor din domeniul sau de activitate. Compania va avea un an plin in continuare, marcat de lansarea internationala a noii generatii de camioane grele MAN si de includerea in oferta nationala a modelului TGE, produs pe platforma VW Crafter.