PIATA
Cresterea de doua cifre a capacitatii de transport a dus la scaderea tarifelor
Created on Friday, 28 February 2020 16:09 /
Written by Beatrice Zavoeanu
Scaderea accentuata a disponibilitatii capacitatii de transport rutier in Europa in decembrie 2019 a fost urmata de o revenire pe piata spot la inceputul anului (+19,6%), care a condus la scaderea preturilor de transport cu 4,4%, potrivit celui mai recent Monitor al Pietei de Transport (TMM), realizat de Tim Consult pe baza datelor inregistrate pe platforma Transporeon.
Nu doar vehicule, ci si consultanta si infrastructura
Created on Friday, 28 February 2020 16:05 /
Written by Andrei Besliu
La jumatatea lunii trecute, Daimler Trucks a lansat oficial eTrucks Charging Initiative, care isi propune sa sprijine cumparatorii de vehicule electrice concentrandu-se initial asupra posibilitatii de a le incarca la depozitele beneficiarilor de transport si vizand apoi crearea unei retele mai largi de solutii de alimentare cu electricitate. Compania este un pionier in ceea ce priveste mobilitatea electrica nu doar pentru ca ofera deja in intreaga lume camioane electrice, ci si pentru ca isi propune sa sprijine dezvoltarea unui ecosistem holistic ce include consultanta pentru clientii care le achizitioneaza si infrastructura.
Distributia grea incepe sa beneficieze de electrificare
Created on Friday, 28 February 2020 15:52 /
Written by Petronela Badescu
Unii constructori de camioane se pot mandri deja cu rezultatele testelor in care au folosit vehicule hibrid in mod electric in centrele oraselor, iar asta constituie un argument pentru inceperea producerii de utilitare complet electrice, pe baterii, in distributia urbana. Pe termen lung va fi posibil si un trasport sustenabil cu vehicule grele, a caror incarcare se va face plug-in, la pantograf sau in miscare pe drumuri electrificate.
De la baterii la o gama completa de vehicule electrice
Created on Friday, 28 February 2020 15:51 /
Written by Alexandru Ionescu
Dupa ce a livrat peste 50.000 de autobuze electrice in intreaga lume, BYD (Build Your Dreams) si-a anuntat intentia de a intra si pe segmentul european de camioane cu propulsie electrica. Intentia a fost parafata inca din 2018, odata cu demararea testelor pentru autotractorul specializat in operatiuni de incinta si a realizarii unui camion de 7,5 t. In septembrie BYD va prezenta in premiera la IAA Hanovra un vehicul de 19 t si unul de 7,5 t.
Trebuie rezolvate lucrurile de fond, nu de suprafata
Created on Friday, 28 February 2020 15:48 /
Written by Beatrice Zavoeanu
In conditiile in care, din 230 de zile lucratoare/an, in Bucuresti circa noua zile sunt petrecute in trafic, este clar ca mobilitatea - electrica sau nu - poate creste semnificativ calitatea vietii, fiecare oras incercand sa adopte masuri in acest sens, fie din fonduri proprii, fie prin finantare UE. Calitatea vietii poate fi crescuta si prin reducerea poluarii, iar asta justifica tendinta de trecerea la masini electrice, mai ales ca varianta electrica, la 100 km/h, polueaza de 6-10 ori mai putin decat cea clasica, potrivit uneia dintre concluziile simpozionului „Mobilitate durabila, solutii de trafic, transport public si logistica“, organizat de Camera de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK) din Romania. Insa jucatorii din logistica si transport considera ca orientarea catre solutii eco de transport, cel putin in cazul marfurilor generale, ar trebui facuta abia dupa ce se pune la punct infrastructura rutiera, astfel incat sa se obtina productivitate sporita prin imbunatatirea timpilor de livrare, in special din zonele urbane, dar si prin cresterea vitezei medii comerciale, care in prezent este intre 40 si 50 km/h pentru un camion, in Romania. De asemenea, ar trebui exploatate mult mai bine calea ferata care insoteste centura Bucurestiului - „o adevarata mina de aur neexploatata“- si Dunarea, care ar putea absorbi in mod eco o buna parte din volumele de transport.
Page 12 of 232