PIATA

Un accident aparent minor soldat cu o amenda uriasa pentru transportator
Created on Monday, 02 March 2020 08:39 / Written by Aurora Negutu
Chiar daca aparent ca sa faci transport trebuie sa ai doar un camion si un sofer, gestionarea unei afaceri in acest domeniu implica enorm de multe riscuri, iar surprize pot aparea chiar si in cazul firmelor bine puse la punct, cu investitii importante in sisteme IT de monitorizare a camioanelor, in trainingul periodic al soferilor, in dezvoltarea interna si specializarea pe probleme de transport a unui departament juridic si cu un dispecerat cu multa experienta. Este cazul firmei argesene Com Divers Auto Ro, care s-a confruntat cu o serie de probleme, minore la prima vedere, dar care s-au soldat in final cu o amenda de 75.000 de lei!
IRU poate creste vizibilitatea TIR in contextul Brexit
Created on Monday, 02 March 2020 08:37 / Written by Cristiana Sandulescu
In contextul disputelor intense la nivel european pe marginea Pachetului Mobilitate, care vine sa zguduie din temelii principiile de baza ale Uniunii Europene privind libera circulatie si egalitatea sanselor, IRU isi asuma o pozitie de echilibru in clivajul vest-est. In calitate de cea mai importanta organizatie patronala din transporturi la nivel mondial, Uniunea isi propune sa militeze pentru mobilitate, siguranta si protectia mediului. Fara sa isi asume un rol decisiv in polemica pe marginea Pachetului Mobilitate, ci mai mult consultativ, IRU va incuraja dezvoltarea transporturilor pe toate rutele atractive din punct de vedere comercial, in afara granitelor europene, si va readuce in prim-plan sistemul TIR, mai ales ca post-Brexit vor aparea cel mai probabil anumite restrictii. Despre strategia pentru urmatorii ani ne-a vorbit chiar presedintele IRU, Radu Dinescu, primul roman care a ocupat vreodata cea mai inalta pozitie in cadrul organizatiei.
Transportatorii, loviti din mai multe directii
Created on Monday, 02 March 2020 08:35 / Written by Petronela Badescu
Inceputul de an nu a fost niciodata o perioada buna pentru transporturi, dar dupa un 2019 in care criza din automotive a afectat profund operatorii romani, campioni in aceasta industrie, iar Pachetul Mobilitate a continuat sa tina piata in suspans, am fost cu atat mai curiosi sa aflam cum au intrat in 2020 firmele din domeniu si ce previziuni pe termen scurt au managerii lor. Cu atat mai mult cu cat contextul economic general din Europa si de la nivel global nu este nici el foarte fericit, in afara de cresterea volumelor din comertul online nefiind multe alte motive de optimism. Intr-adevar, din discutiile avute cu mai multi manageri reiese faptul ca volumele de marfuri au scazut in ianuarie 2020 fata de perioada similara din 2019, ca au facut mult mai multi kilometri pe gol pana la incarcare decat de obicei, ca beneficiarii profita de situatie nu pentru a mentine tarifele - desi nici asta nu ar fi suficient, cata vreme unele costuri au continuat sa creasca - ci chiar pentru a le scadea, iar intrarea Uber Freight in Europa va aduce modificari majore, si poate nu toate in bine. Exista insa si firme care au inceput in forta, in special din cauza ca numarul camioanelor active a scazut in ultimul timp.
Criza de soferi: cauze si solutii americane si europene
Created on Monday, 02 March 2020 08:32 / Written by Aurora Negutu
Criza de soferi este un fenomen cu care se confrunta nu doar Europa, ci si America. Cauzele sunt aceleasi: migrarea, scaderea natalitatii, lipsa atractivitatii acestei meserii care inglobeaza foarte multe responsabilitati si reduce satisfactia vietii sociale. Mai mult, obligativitatea atestarii profesionale le cere soferilor sa studieze, traditional cei care alegeau aceasta meserie fiind atrasi de faptul ca pot castiga bine fara a fi invatat prea mult! Americanii, ca si europenii, vizeaza aceleasi solutii: atragerea de imigranti, femei si fosti militari catre aceasta profesie, obtinerea permisului CE de la 18 ani sau convertirea personalului din depozite catre soferie. In Europa, tarile occidentale spera ca Pachetul Mobilitate 1 sa puna pe butuci firmele de transport din estul Europei si astfel sa isi asigure necesarul de soferi. Problema este ca nu toti soferii care lucreaza azi la international sunt dispusi sa imigreze, iar numarul de soferi care lucreaza la firme estice nu este suficient oricum pentru numarul de camioane existente si pentru nevoia de transport a Europei. 
Adrian Minea (Bipmobile): „Am gandit la scara mare inca de la inceput!“
Created on Monday, 02 March 2020 08:30 / Written by Mariana Bleort
Prezent pe piata de transport de circa 13 ani, Bipmobile a ajuns de la un simplu subcontractor al unei companii de curierat la o importanta companie de transport cu o flota de circa 150 de vehicule. Compania s-a indreptat si catre logistica, astfel ca in prezent este membra fondatoare a retelei Pallex, detine centre logistice la Bucuresti si Timisoara, iar anul trecut s-a extins printr-un serviciu complet care se adreseaza clientilor din online. Secretul succesului este, in opinia directorului general Adrian Minea, faptul ca a incercat permanent sa colaboreze direct cu clientii si sa ofere solutii customizate.


Page 11 of 232