PIATA
Cum sunt protejati soferii in fata coronavirusului
Created on Thursday, 30 April 2020 16:55 /
Written by Alexandru Ionescu
Este necesara purtarea echipamentelor de protectie, in special a mastilor, in cadrul operatiunilor de incarcare/descarcare? Cat de mult ar trebui sa interactioneze soferul cu personalul clientilor sau beneficiarilor atunci cand preia sau lasa marfa? Cum ar trebui sa procedeze mai bine, sa se dea jos din camion sau sa ramana izolat pana la terminarea operatiunilor logistice? Trebuie transportatorii sa isi dezinfecteze vehiculele sau sunt clienti care deja impun acest lucru? Care sunt masurile pe care companiile le-au luat atunci cand interactioneaza cu soferii si ce costuri au presupus aceste masuri? Sunt intrebari la care am incercat sa raspundem in cadrul unor discutii cu retaileri, in special din industria alimentara, curieri, logisticieni, companii din eCommerce si, nu in ultimul rand, transportatori.
„Vor trece cativa ani pana vom reveni la cifrele din ianuarie 2020!”
Created on Thursday, 30 April 2020 16:39 /
Written by Mariana Bleort
Asa sintetiza in martie piata de logistica din tara noastra directorul uneia dintre cele mai mari companii de profil. Volumele transportate au scazut brusc cu peste 40%, de vreme ce magazinele au fost in mare parte inchise, ceea ce a dus la situatia in care multi clienti si-au redus activitatea chiar si cu 90%. Marfurile au ramas blocate in depozite, iar firmele de logistica au fost nevoite sa reconsidere rapid utilizarea fortei de munca. Sutele de oameni din logistica aflati deja in somaj, dupa ce la inceputul anului inca se vorbea de o criza a fortei de munca, reprezinta cea mai clara imagine a dezastrului creat de actuala pandemie. De castigat au avut cei care au clienti din domeniul alimentar, singurul care a inregistrat cresteri in aceasta perioada. Usoare cresteri ale activitatii au inregistrat si cei care au reusit sa isi sprijine partenerii cu transporturi feroviare din zonele afectate sau din China.
Solutii integrate, adaptate contextului international
Created on Thursday, 30 April 2020 16:37 /
Written by Cristiana Sandulescu
Transportul rutier de marfuri se adapteaza pandemiei, carausii incercand sa compenseze reducerea volumelor de activitate cu eficientizarea costurilor de operare. Furnizorii de carduri de carburant si servicii conexe lucreaza cot la cot cu clientii lor, venind cu pachete personalizate, iar cei care au investit din timp in digitalizare culeg acum roadele. In contextul schimbarii dinamicii pietei europene, odata si cu adoptarea Pachetului Mobilitate, apar noi provocari pentru industrie, furnizorii din Romania fiind prinsi intre a-si pastra clientii la filialele din tara si a le oferi servicii de calitate si usor de accesat.
Recuperarea TVA si a accizelor se face aproape ca inainte de pandemie, cu unele exceptii
Created on Thursday, 30 April 2020 16:35 /
Written by Petronela Badescu
Codruta Ghilea, director de vanzari in cadrul Trans Vat, declara ca termenele de recuperare a TVA si a accizelor pentru dosarele depuse inainte de pandemie sunt in principiu cele de dinainte de aceasta criza, insa cu unele exceptii. Austria, de exemplu, trimite tot mai multe cereri de informatii suplimentare, „mai multe, in ultimele doua luni, decat in 15 ani de activitate Trans Vat“. Iar termenul de raspuns nu mai este de 30 de zile, ci de trei luni, „ceea ce, pe de o parte, este de ajutor pentru noi, deoarece se lucreaza mai greu, dar, pe de alta parte, este si o incercare de a rambursa TVA tot mai tarziu“. Si Germania intarzie foarte mult solutionarea dosarelor. „De exemplu, avem cereri depuse pe 02.01.2020 pentru care nu am primit nimic: nici solutionari, nici cereri de informatii suplimentare. Dar avem si multe cereri din octombrie-decembrie 2019 aflate in aceeasi situatie.“ Si Franta a anuntat oficial ca este posibil ca cererile de rambursare sa nu fie solutionate in termen din cauza faptului ca se lucreaza cu mai putin personal, iar daca intarzierile sunt prea mari trebuie sa se solicite informatii pe o adresa de email pusa la dispozitie de autoritatile din aceasta tara.
Exporturile s-au restrans masiv
Created on Thursday, 30 April 2020 16:34 /
Written by Beatrice Zavoeanu
In perioada 21 martie-19 aprilie 2020, importurile inregistrate de barometrul TimoCom s-au contractat usor, comparativ cu luna anterioara, in vreme ce exporturile s-au restrans masiv.
Cresteri ale exporturilor, pe relatii legate de Romania, s-au observat numai pe Bulgaria, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 10/90, fata de 6/94, cu o luna in urma. De cealalta parte, cele mai mari scaderi s-au observat pe Italia (de la 16/84, luna trecuta, la 7/93), Franta (de la 12/88, la 5/95) si Polonia (de la 11/89, la 4/96).
In ceea ce priveste intrarile de pe bursa TimoCom, nu s-au inregistrat cresteri pe nicio relatie legata de Romania. In acest timp, cele mai importante scaderi ale volumului de import s-au raportat pe Italia, de la 68/32, cu o luna in urma, la 36/64, Olanda (de la 34/66, la 10/90) si Austria (de la 32/68, la 9/91).
Page 6 of 232