PIATA
Diurna trebuie inclusa in salariu si dedusa din baza de impunere
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:29 /
Written by Cristiana Sandulescu
Chiar daca Pachetul Mobilitate pune in pericol competitivitatea firmelor romanesti de transport, statul mai are inca parghii pentru a-i ajuta pe carausi, printr-o reglementare clara a statutului diurnei, sub forma unei deduceri suplimentare acordate soferilor de transport international, care nu ar contrazice in niciun fel legislatia europeana
In ultimul timp s-a popularizat ideea de lobby pentru scaderea impozitului pe munca in cazul sectorului de transport, dupa modelul implementat in constructii, pentru a le permite operatorilor romani de international sa ramana competitivi pe piata unica europeana. Avocatul Gabriel Biris a explicat in cadrul video-conferintei Tranzit, desfasurate pe 12 mai, ca scutirile si tratamentele preferentiale nu trebuie insa sa reprezinte directia de urmat, pentru ca, in fapt, erodeaza baza fiscala.
Conditii speciale pentru angajatii din constructii
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:27 /
Written by Trafic Media
In Romania, salariul minim brut este de 2.230 de lei, fara a include sporuri si alte adaosuri, in timp ce salariatii din constructii au un venit minim brut din salariu de 3.000 de lei. Pentru angajatii din constructii cu un venit brut cuprins intre 3.000 si 30.000 de lei, conform OUG 114/2018, care se aplica intre 1 ianuarie 2019 si 31 decembrie 2028, CAS este redus de la 25 la 21,25% (contributia la Pilonul II de pensii administrat privat a fost sistata) si se aplica scutirea de la plata CASS, cu mentinerea calitatii de asigurat. S-a mai propus masura diminuarii contributiei CAM de la 2,25 la 0,3375%, doar ca aceasta din urma nu s-a mai aplicat, intrucat nu a fost aprobata schema ajutorului de stat.
Daca un singur amendament trece, intervine procedura de conciliere
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:26 /
Written by Alexandru Ionescu
Pana la finalizarea studiului de impact, care se va intampla cu certitudine pana la sfarsitul anului, Pachetul Mobilitate 1 va ajunge din nou la vot, chiar in aceasta luna, cand amendamentele depuse in Comisia TRAN vor fi dezbatute de cei 49 de membri. Daca un singur amendament trece in plen, atunci intregul pachet legislativ se va intoarce la Consiliu, unde va incepe procedura de conciliere.
Pretul mediu al curselor de transport de marfa, la nivelul din 2018, dar nu din cauza pandemiei
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:21 /
Written by Petronela Badescu
Conform barometrului realizat de Ti (Transport Intelligence) si Upply, pretul mediu al unei curse de transport rutier de marfa a fost in Europa, in primul trimestru din 2020, de 1.099 de euro, in scadere cu 0,8% fata de trimestrul anterior si cu 0,2% fata de perioada similara din 2019.
Motive justificate pentru a infiinta o firma de transport in Germania
Created on Tuesday, 02 June 2020 11:20 /
Written by Petronela Badescu
Liviu Oancea a condus timp de 10 ani, in calitate de administrator (asociatii fiind un grup de companii din vest), firma Titan Transport, din Constanta, dar o insiruire de evenimente care a inceput cu aparitia Legii 16/2017 privind detasarea personalului si a continuat cu discutiile cu privire la adoptarea Pachetului Mobilitate, cu numeroase modificari aduse Regulamentelor 561 si 1071 si directivei de detasare, l-a determinat sa inchida compania - care nu avea deloc activitate in Romania, deci nu putea obtine formularele A1 - si sa faca demersuri pentru deschiderea unei noi societati in Germania, AirCargoPlan GmbH. Si contextul a fost favorabil mutarii, cata vreme in iunie 2017 contractul de leasing pentru 20 de camioane ajungea la maturitate, „deci eram liber de orice alte debite sau obligatii“.
Page 3 of 232