Logistica
Infiintat in 2007, Industrial Park Brasov (IPB) este unul dintre primele parcuri industriale din zona si printre primele parcuri private din Romania. De atunci au mai aparut si altele in centrul tarii, dar inca e loc de crestere. Dezvoltat de grupul de firme ICCO, IPB se recomanda prin faptul ca este functional de noua ani, detine toate utilitatile necesare, iar halele sunt exclusiv „built to suit”, proiectate impreuna cu clientii, construite si supervizate de firme din acelasi grup, ceea ce garanteaza respectarea calitatii, a termenului de livrare si a pretului convenit initial. In prezent, cei opt clienti care activeaza aici au circa 4.000 de angajati, astfel incat in 2016 IPB se situa pe locul al patrulea intre cele 72 de parcuri industriale din Romania din punct de vedere al numarului de locuri de munca.
Text: Petronela BADESCU
BMW Coreea a deschis in aprilie 2017, in Anseong (provincia Gyeonggi, din Coreea de Sud, la 70 km sud de Seul), un nou centru regional pentru distributia pieselor de schimb pentru autoturisme si motociclete BMW si Mini. Acesta are peste 50.000 m2, include mai multe cladiri, printre care depozitul principal si doua depozite pentru produse inflamabile si explozibili, si este unul dintre cele mai mari centre de distributie regionala BMW din intreaga lume.
Prestatorul de servicii logistice si transport H.Essers anunta extinderea depozitului de 33.000 m2 din apropierea Capitalei cu inca 10.000 m2, pentru produse farmaceutice si bunuri periculoase. Odata cu aceasta investitie de sapte milioane de euro se vor crea, pe viitor, 285 de locuri de munca suplimentare fata de cei 180 de angajati din prezent. In aceasta locatie H.Essers a mai achizitionat si 150.000 m2 de teren in vederea cresterii sale viitoare.
In ultima perioada peste tot se vorbeste de cresterea impresionanta la nivel global a comertului on-line si despre cum marile platforme isi atrag clientii prin oferte tot mai generoase, unele cu transport ieftin sau chiar gratuit. Iar pentru o cat mai buna eficienta Amazon a inceput in unele state sa isi cumpere propriile vehicule de livrare, concurandu-si astfel puternic subcontractorii de transport. Si daca modelul va avea succes, probabil il va aplica si in alte tari.
Din 2008, de cand a preluat fabrica de la Craiova, Ford a investit aici peste 1,2 miliarde de euro in operatiuni de productie. Mai mult de 200 de milioane de euro reprezinta investitiile in transformarea uzinei, care a demarat iarna trecuta, pentru adaptarea productiei la noul model Ford EcoSport, fabricat acum in India. Modelul produs la Craiova este dedicat pietei europene, pe cand in India se va produce pentru piata interna, dar si pentru alte piete de export. In prezent, Ford realizeaza logistica in-house, iar pe poarta fabricii intra zilnic peste 60 de camioane dedicate productiei, dar si alte 5-10 camioane cu piese pentru furnizorii producatorului, localizati in aceeasi curte.