Logistica

Comertul online de produse a crescut cu 30% in 2016
Created on Wednesday, 01 February 2017 11:06 / Written by Beatrice Zavoeanu

Potrivit raportarilor si estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic romanesc impreuna cu GPeC, valoarea cumparaturilor online de produse fizice (fara servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion/spectacole/evenimente, rezervari hoteliere, vacante si calatorii etc.) a depasit pragul de 1,8 miliarde de euro in 2016, cu aproape 30% mai mult decat in 2015, cand s-au inregistrat 1,4 miliarde de euro. In medie, romanii cheltuiesc aproximativ cinci milioane de euro in fiecare zi pentru cumparaturi prin internet, cresterea salariilor, scaderea TVA si, implicit, a preturilor, reflectandu-se intr-o crestere a consumului in economia romaneasca in 2016.
 

Se poate si fara magazine clasice!
Created on Wednesday, 01 February 2017 11:06 / Written by Beatrice Zavoeanu

Dupa ce in perioada 2008-2009 industria de papetarie a fost puternic impactata de criza financiara, cu o scadere a vanzarilor de circa 50%, revigorarea tuturor sectoarelor economice din ultimii ani a avut un impact pozitiv inclusiv asupra industriei de birotica. Situatia pietei s-a reflectat si in rezultatele furnizorului de produse de papetarie Austral Trade, care la finele lui 2015, la mai bine de 20 de ani de prezenta pe piata, a inregistrat o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, dupa ce in 2012 accesase deja Top 3 companii de birotica si papetarie, cu o cifra de afaceri de 9,7 milioane de euro.
 

„In online nu exista notiunea de criza.“
Created on Wednesday, 01 February 2017 11:03 / Written by Beatrice Zavoeanu

La aproape 13 ani de la lansare, Cel.ro, administrat de compania Corsar Online, este unul dintre cele mai cunoscute magazine online de pe piata locala, specializat in principal pe comercializarea de produse IT&C. Dupa un pionierat in domeniu si dezvoltarea portofoliului brat la brat cu extinderea internetului romanesc si a banking-ului online, compania cu capital 100% autohton a inteles ca piata este dinamica, si, pentru a putea tine pasul, va trebui sa isi dezvolte continuu portofoliul de produse, mai ales ca in sectorul IT extinderea era limitata. Aceasta abordare a facut ca afacerea sa inregistreze o crestere organica de la an la an, cu variatii cuprinse intre 30 si 75%, majorarea in 2016 cu 50% a numarului de comenzi si cu 40% a cifrei de afaceri, pana la 250 de milioane de lei, comparativ cu 2015, datorandu-se, potrivit proprietarului si CEO-ului Cel.ro, Tiberiu Pop, faptului ca „in online nu exista notiunea de criza“, acesta fiind un domeniu intr-o continua crestere.
 

Producatorii si autoritatile de mediu duc un razboi de 2 lei!
Created on Wednesday, 01 February 2017 11:02 / Written by Alexandru Ionescu

Un inceput de an cum nu se poate mai prost pentru industria alimentara din Romania, un razboi surd intre autoritati, reciclatori si producatori, pe o miza aparent banala, o taxa de 2 lei, dar cu implicatii directe in buzunarul consumatorului. Din cate se pare, nimeni nu a reusit sa gaseasca solutia iesirii din criza, iar hypermarketurile si producatorii vor fi nevoiti sa plateasca penalitati de zeci de milioane de euro catre Fondul de Mediu (AFM) pe tonele de ambalaje necolectate si nereciclate, desi au contract cu firmele care se ocupa de asta. Astfel, reprezentantii Camerei de Comert si Industrie Romano-Germane (AHK Romania) solicita suspendarea aplicarii de penalitati pentru anul trecut.
 

Automatizare sau externalizare?
Created on Wednesday, 01 February 2017 11:01 / Written by Beatrice Zavoeanu

Activitatea de logistica in zona de productie este total diferita de cea a unui depozit mare, operat de un furnizor de servicii logistice. De aceea, logisticienii din acest segment trebuie sa aleaga intre automatizare si externalizare, fiecare solutie avand argumente si contrargumente, legate in principal de nivelul investitiilor pe care si le permite compania, capacitatea de depozitare sau siguranta in munca. Laurentiu Cioinac, site warehousing manager la Bergenbier-Molson Coors, a afirmat in cadrul prezentarii „Logistics in FMCG Manufacturing“ ca logisticii companiei pe care o reprezinta ii este potrivita - mai ales in situatia in care produsele accizabile, precum berea, fac afacerea un pic sensibila - automatizarea bazata pe instalarea de rafturi gravitationale. Aceasta, la randul ei, poate crea mai departe alte oportunitati de eficientizare, cum ar fi utilizarea stivuitoarelor autonome.
 



Page 38 of 147