Logistica

Investitii uriase pentru a tine pasul cu volumele in crestere
Created on Wednesday, 30 November 2016 15:06 / Written by Petronela Badescu

UE se pregateste sa introduca procentaje obligatorii de transport feroviar/intermodal din totalul marfurilor transportate, iar multe firme mari din vest, dar si din Romania, se pun la punct deja pentru asta, fiind tot mai interesate sa-si mute fluxul de pe sosea pe calea ferata, mai ales pe distante lungi. In acest context, Railport Arad continua investitiile in terminalul din Curtici, pentru a tine pasul cu volumele care nu doar ca au crescut exponential in sapte ani de prezenta pe piata, dar vor inregistra noi cresteri semnificative incepand cu trimestrul al patrulea din 2016.
 

Posibilitati exista. Mai trebuie insa vointa.
Created on Wednesday, 30 November 2016 15:03 / Written by Beatrice Zavoeanu

Desi Portul Constanta este singurul port din Europa care are capacitatea de a-si dubla potentialul in interior, fara sa mai fie nevoie de construirea unor infrastructuri suplimentare in mare, acesta este in prezent destul de limitat comparativ cu porturile dezvoltate din vestul Europei. Privat de un sistem informatic care sa il ajute sa functioneze ca o adevarata zona nodala in care se intalnesc mai multi operatori din segmentul de transport, respectiv ca un adevarat hub de informatie, acesta este defavorizat si de conexiunile terestre, in special pe calea ferata. De asemenea, in ciuda faptului ca Dunarea aduce spre portul Constanta circa 15 milioane de tone de marfa, nu aduce nici macar un singur container, din cauza faptului ca „in patru luni din an apa e prea mica, in patru apa e prea mare, iar in celelalte patru exista risc de inghet“.
 

Forta de munca, un minus pentru Romania
Created on Wednesday, 30 November 2016 15:02 / Written by Beatrice Zavoeanu

In conditiile in care multe tari din jur se confrunta cu o serie de probleme, iar valul de simpatie starnita de guvernul tehnocrat se alatura unei cresteri economice importante, investitorii germani, si nu numai, au devenit tot mai atrasi de potentialul tarii noastre. Cu toate acestea, elanul companiilor ramane moderat din cauza birocratiei si a lipsei predictibilitatii, dar mai ales din cauza limitarii impuse, dupa cum s-a discutat in cadrul intalnirii lunare a membrilor Camerei de Comert si Industrie Romano-Germane (AHK), de lacunele privind forta de munca, atat din punct de vedere calitativ, de la lipsuri din educatie, cat mai ales cantitativ.
 

Pufuletii sunt usor de consumat, dar greu de gestionat
Created on Wednesday, 30 November 2016 15:00 / Written by Beatrice Zavoeanu

Compania Phoenixy, care produce pufuletii Gusto de mai bine de 20 de ani, se bucura azi, pe de o parte, de o prezenta evidenta pe rafturile tuturor magazinelor romanesti si in casele familiilor cu copii, si nu numai, iar pe de alta, de o apreciere binemeritata la export, circa 40% din cele peste un milion de pungi produse in fiecare zi ajungand pe rafturile marilor retaileri internationali precum Spar, Aldi, Carrefour, Auchan, Rewe, Metro sau Edeka.
 

Ro-Ro Alternative, din cadrul EKOL, lanseaza la apa o noua nava
Created on Wednesday, 30 November 2016 14:59 / Written by Trafic Media

Transformata intr-un important brand de transport Ro-Ro intr-o perioada de doar trei ani, Alternative Transport si-a lansat cea de-a sasea nava, MELEQ, pe 18 noiembrie, in Flensburg, Germania, la un eveniment la care au participat 200 de invitati.
MELEQ are o capacitate de 280 de remorci si se va alatura celor cinci vase Ro-Ro ale flotei Alternative Transport in februarie 2017, pentru a servi pe ruta Turcia - Italia. Vasul are o lungime de 210 m si o capacitate de transport marfa de 32.600 de tone si poate atinge o viteza maxima de 21,3 noduri.
 



Page 41 of 147