Logistica
Altex Logistic & Distribution (ALD) s-a confruntat in ultima perioada cu o lipsa acuta pe piata a vehiculelor de 7,5 t, motiv pentru care anul acesta are in vedere achizitia a 30 de astfel de utilitare, ceea ce inseamna o flota totala de 70 de unitati pe care le va folosi pentru distributia produselor Altex, principalul sau client, catre magazinele companiei. ALD detine spatii de depozitare de peste 50.000 m2 in toata tara, iar de curand a decis sa reorganizeze activitatea de logistica de la Bucuresti, unde se afla sediul central al companiei, prin separarea produselor „albe“ de celelalte care pot fi stocate pe rafturi.
Cu un total de circa 13 milioane m2/an, piata sistemelor de pavaj din Romania nu a ajuns inca la maturitate, prezentand in continuare potential de crestere, insa cifrele pe ultimii ani arata ca ritmul de dezvoltare este destul de mic, marturiseste Marian Stanciucu, directorul companiei valcene Wise Pavaje. Pentru anul in curs, acesta crede ca cererea va fi mai slaba in prima jumatate, urmand ca piata sa se echilibreze in partea a doua, atunci cand productia va fi mai mare in acord cu dezvoltarea de proiecte rezidentiale si industriale. Compania a inregistrat in 2016 o cifra de afaceri de circa 4 milioane de euro, aproape dublu fata de 2015.
Dupa ce a ajuns la nivelul unui parc auto de aproape 350 de autovehicule, Simion Apreutese, unic actionar al firmei International Alexander, a inteles ca producatorii din automotive isi doresc furnizori de servicii integrate - logistica, transport, distributie - si ca trebuie sa dezvolte si activitati de logistica pentru clientii de transport. Compania a achizitionat un teren de 23 ha in Arad, pe care a dezvoltat un complex logistic ce cuprinde spatii de depozitare clasa A, birouri, un nou service auto, precum si o parcare pentru flota proprie. In acest moment sunt gata 10.000 m2 de depozit, care deservesc clientii actuali. Depozitul fiind ocupat la capacitate maxima, se are in vedere extinderea acestuia pana la 27.000 m2.
Cu un sistem de distributie care tinteste in principal sedii de companii si institutii publice, piata apei plate imbuteliate in sistem water cooler (racire-incalzire) castiga o cota din ce in ce mai importanta, ajungand la aproape 40 de milioane de euro anual. Cu venituri de peste 38 de milioane lei in 2016, Cumpana, unul din cei doi mari jucatori de pe aceasta piata, a ales sa isi extinda afacerea prin preluarea unei alte companii mai mici, dar si prin achizitionarea a 20% din pachetul de actiuni al unui jucator important din industria vendingului.
In magazinele Kaufland „mai mult de 50% din produse sunt romanesti si aceasta este o optiune strategica pentru noi“, a declarat recent seful departamentului de achizitii Legume si Fructe al Kaufland, Ionut Parfente, in cadrul conferintei Fermierii Romaniei.
Acesta a recunoscut totusi ca exista anumite probleme cu indeplinirea procentului de 51% conform „legii supermarketurilor“, insa doar pe sectorul de legume si fructe.