Logistica
Europa este una dintre pietele cele mai mari si dinamice de e-commerce din lume, este de parere Frank Schirrmeister, CEO al Arvato SCM Solutions. „Prin urmare, brandurile americane trebuie sa isi imbunatateasca reputatia in Europa, iar companiile care se focuseaza consistent pe omnichannel si pe servicii convenabile, flexibile si fiabile, vor fi avantajate.“ Concluzia reiese dintr-un studiu comandat de Arvato si efectuat in T1 din 2017 pe 200 de companii americane.
OVT Logisticzentrum estimeaza afaceri de 15 milioane de euro la final de an, duble fata de 2016, in linie cu investitiile realizate in ultimul an. Una dintre ele a presupus preluarea activitatii de logistica din Timisoara si Sibiu a BCVO Logistics, o tranzactie surpriza pe piata locala, OVT dorind astfel sa isi consolideze pozitia pe segmentul serviciilor logistice, cu atat mai mult cu cat planurile din viitorul apropiat includ constructia catorva depozite „built to suit“, pentru care a achizitionat terenul. Totodata, cresterea vine si din volumele mai mari de transport, acolo unde au fost dezvoltate servicii noi, in special de transport expres, la momentul de fata existand un portofoliu format din circa 50 de clienti internationali importanti, cei mai multi din industria automotive.
Text: Alexandru IONESCU
Cu 110.000 m2 de depozitare in Romania si 300 de camioane, cifre la care a ajuns in numai patru ani, Quehenberger Logistics doreste sa fie pe primul loc pe piata de logistica din Romania pana in 2020. Cu asemenea cifre, valoarea estimata de piata a companiei este de circa 40 de milioane de euro. Clientii provin din diferite industrii, printre cele mai recente proiecte numarandu-se cele pentru Continental sau H&M. Dinamica accelerata a Quehenberger in Romania se explica in primul rand prin echipa locala, dar si prin suportul Grupului, a carui istorie se impleteste cu o multime de nume foarte cunoscute celor care lucreaza pe piata din Romania: Thiel Logistik, Welz, Logwin, LKW Augustin, X1 EXPRESS si, de curand, ÖBB-Holding AG, compania de cale ferata austriaca.
Text: Mariana BLEORT
Accesul la intelegerea pietei, optimizarea costurilor si eficienta crescuta a operatiunilor logistice sunt doar trei dintre beneficiile pe care companiile le pot obtine odata cu integrarea proceselor logistice. Serviciile 4PL nu reprezinta o noutate in logistica, insa este nevoie ca multe companii sa inteleaga diferentele dintre acest model si serviciile 3PL. Rafal Krajewski, directorul general GEFCO Polonia, si Georges Gomes, de la GEFCO 4PL, explica beneficiile externalizarii logisticii.
In acest an CeMAT Rusia se deschide pe 19 septembrie si va gazdui circa 150 de expozanti. Dupa ani de recesiune, economia rusa este iar in ascensiune, ceea ce va fi evident la eveniment, cu furnizorii de intralogistica incurajati de beneficiile unui sector eCommerce in crestere si de importurile mari ale Rusiei. Sectorul de eCommerce rus a crescut cu 21% in 2016. Evaluata la aproximativ 15 miliarde de euro, piata rusa de cumparaturi online este inca mult in spatele omoloagei sale germane si britanice, dar avanseaza rapid. Aceasta crestere determina nevoia de centre logistice, care apar acum in apropiere de marile orase din tara. In acest context, la CeMAT Rusia se vor organiza doua forumuri alaturi de expozitii.