Logistica
Optimizarea costurilor prin eficientizarea proceselor si a comunicarii in lantul de aprovizionare, oportunitatile legale si financiare, digitalizarea si automatizarea sunt subiecte mereu de actualitate in domeniul logisticii. Toate acestea au fost abordate in cadrul conferintei „Supply Chain & Logistics Forum“, organizate de BusinessMark, prilej cu care profesionistii din domeniu au atras atentia asupra faptului ca marja pe care actorii din lantul de distributie o pot obtine se restrange din ce in ce mai mult, pe de o parte din cauza limitarii impuse de pretul producatorului si de pretul final, iar pe de alta, din cauza presiunii venite din partea competitorilor si a clientilor tot mai informati si pretentiosi. Mai mult, potrivit acestora, sectorul se va confrunta in curand cu o grava criza de personal calificat, studiile aratand ca 60% din job-urile din urmatorii 5-10 ani din lantul de aprovizionare necesita abilitati pe care doar 20% din forta de munca le poseda astazi.
Din octombrie Carrefour a decis sa isi externalizeze o mare parte din operatiunile logistice catre ID Logistics, un partener cu care lucreaza in mai multe tari din lume, dar care nu era inca prezent pe piata romaneasca. Astfel, compania de logistica a preluat operatiunile din depozitul retailerului de la Chiajna de 60.000 m2, unde lucreaza circa 400 de oameni. Planurile ID Logistics sunt ca de anul viitor sa inceapa dezvoltarea activitatii de logistica in Romania si sa devina unul dintre primii patru furnizori de servicii logistice de la noi.
Furnizorul de servicii logistice H.Essers si-a extins depozitul de 33.000 m2, deschis la Bolintin-Deal in 2013, cu inca 10.000 m2. Business-ul se va focusa pe produse chimice (5.000 m2) si farmaceutice (5.000 m2), doua sectoare de inalta strategie pentru H.Essers. In total, locatia de la Bucuresti cuprinde peste 260.000 m2 de teren, investitia depasind 30 de milioane de euro. Mai mult, constructia de langa Bucuresti este doar inceputul, compania belgiana anuntand ca va incepe sa construiasca din martie 2017 un nou depozit si in Oradea, de 7.000 m2, care necesita investitii de 3,5 milioane de euro.
Potrivit JLL Romania, sectoarele spatiilor industriale, logistice si de birouri din Bucuresti au fost motoarele pietei de dezvoltare de proiecte imobiliare in primele noua luni ale lui 2017, in timp ce sectorul de retail a inregistrat cel mai scazut ritm de crestere in ceea ce priveste proiectele livrate in acest interval de timp.
De circa 13 ani, sloganul „Sport to the people“ este binecunoscut si clientilor din Romania prin articolele comercializate de Intersport in cele peste 30 de magazine pe care le detine aici. Cele mai multe sunt pozitionate in marile lanturi comerciale din intreaga tara, iar aprovizionarea lor se face cu ajutorul unui soft care calculeaza automat necesarul de marfa, in functie de istoricul vanzarilor si de stocurile din fiecare magazin. Pentru a se putea concentra cat mai bine asupra activitatii cheie, compania a externalizat atat transportul, cat si logistica. Planurile Intersport includ un numar de 45 de magazine in urmatorii cinci ani si cresterea vanzarilor online.